Nou llibre a la col·lecció InCom-UAB: #NetNarcocultura. Estudios de género y juventud en la sociedad red. Historia, discursos culturales y tendencias de consumo

Virginia Villaplana-Ruíz (Universidad de Murcia) i Alejandra León Olvera (CONACYT. Facultad de Comunicación y Documentación) són les coordinadores de l’últim llibre publicat a la col·lecció de l’InCom-UAB. #NetNarcocultura. Estudios de género y juventud en la sociedad red. Historia, discursos culturales y tendencias de consumo inclou tres eixos conceptuals per argumentar la dimensió social, geopolítica i transnacional de la narcocultura. El llibre compta amb el suport de la Càtedra UNESCO de Comunicació, ubicada a l’InCom-UAB.

La primera part del llibre desenvolupa una serie de reflexions teòriques sobre violència, narcocultura i identitats jovenils. La segona part articula els consums de continguts digitals en relació amb la construcció dels discursos de poder i l’estètica de la violència en la ficció seriada. Finalment, la tercera formula l’impacte de la narcocultura sobre les construccions de gènere de la feminitat I la masculinitat en las novas identitats jovenils.

El llibre ja està disponible al dipòsit digital de la Universitat Autònoma de Barcelona. En menys d’una setmana s’han arribat ja a prop de 150 descàrregues i més de 250 consultes.

Villaplana Ruiz, Virginia; León Olvera, Alejandra (eds.) (2022): #NetNarcocultura. Estudios de Género y Juventud en la sociedad red. Historia, discursos culturales y tendencias de consumo. InCom-UAB Publicacions, 24. Bellaterra: Institut de la Comunicació, Universitat Autònoma de Barcelona. ISBN: 978-84- 124136-0-1.

Tots els nostres llibres: Enllaç