OCC InCom-UAB - Pàgina 29 de 59 - Observatori de la Comunicació a Catalunya InCom-UAB

Jordi Busquet Duran, Alfons Medina Cambrón (2019): La recerca en comunicació

+ info: UOC Aquest llibre explica els passos que cal seguir en realitzar un treball de recerca, entenent la metodologia científica com un procés global. El llibre exposa clarament què és el coneixement científic i dóna una sèrie de claus i orientacions pràctiques per a la realització d’un bon treball de recerca en el camp de la comunicació. Per tot plegat, en el llibre es contemplen també les principals tradicions i escoles de coneixement en l’estudi de la comunicació mediàtica i es posa èmfasi, d’una manera especial, en la recerca de l’opinió pública.

Balanç de la recerca en comunicació a Catalunya

Per Marta Civil i Serra (OCC InCom-UAB) Reflexions en el marc del Segon Congrés Internacional de Recerca en Comunicació, de la Societat Catalana de Comunicació, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, celebrat el 28 de juny de 2019 El Segon Congrés Internacional de Comunicació de la Societat Catalana de Comunicació, organitzat el 28 de juny de 2019, per la Societat Catalana de Comunicació, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, va tenir un doble objectiu, tal com va afirmar el president de la institució, Sergi Cortiñas, a l’acte d’inauguració. D’una banda, “potenciar la recerca en comunicació, enfortir les relacions entre universitats i centres …

Llegir més

Gabriela Marques: Parlant amb el col·lectiu gitano

OCC InCom-UAB entrevista  Gabriela Marques Gabriela Marques Gonçalves és periodista i investigadora. Està graduada en Comunicació Social-Periodisme per la Universidad Federal de Goiás (Brasil) i té un postgrau en Producció i Gestió de Projectes Culturals per la mateixa universitat. A més, és Master en Comunicació per la Universitat Federal de Juiz de Fora, també de Brasil, amb una investigació sobre cultura popular. Actualment està finalitzant el seu doctorat en el departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). A la seva tesi doctoral, Gabriela Marques analitza el consum mediàtic i cultural de la població gitana …

Llegir més

Mayo Fuster Morell (ed) (2019): Sharing Cities. Una visió global de les ciutats i local de Barcelona sobre polítiques d’economia de plataforma i col·laborativa

+ info: UOC L’economia de plataforma és una modalitat de producció econòmica mitjançada per una plataforma digital. És el cas tant d’Uber i AirBnb com de Wikipedia i Som Mobilitat. Està creixent exponencialment i s’ha convertit en una prioritat màxima per als governs de tot el món per l’impacte disruptiu que està generant a les ciutats, així com per les oportunitats que està obrint per a l’escalabilitat de models econòmics més sostenibles i democràtics. El llibre ofereix una visió global de les reaccions polítiques actuals i les innovacions públiques de les ciutats de cara a afrontar els reptes i les …

Llegir més

M. Teresa Sadurní Hill i Joan Serra Arman (2009): Joan Amades i Gelats Del Raval a la llegenda

+ info: Biblioteca Paremiológica Fitxa Autor: Sadurní Hill, M. Teresa; Serra Arman, Joan Títol: Joan Amades i Gelats. Del Raval a la llegenda Any: 2009 Codi: Sadurní-Serra (2009) ISBN: 978-84-96995-28-4 Editorial: Edicions i Propostes Culturals Andana (Vilafranca del Penedès) Edició: Primera Pàgines: 143 Ítems: Pròleg:Ramona Violant Ribera  

Daniel Catalán, Carmen Peñafiel y José Luis Terrón (2019): ¿Por qué la comunicacion en salud es importante? Avances e investigación

+ info: Dykinson La información sobre salud en los medios de comunicación convencionales y digitales cobra cada vez mayor importancia en la sociedad actual. Por otro lado, las investigaciones en el ámbito de la Comunicación y la Salud tienen mayor repercusión social. Igualmente, la ciudadanía muestra interés por políticas sanitarias, avances científicos, hábitos saludables, etcétera. En este ámbito informativo y sanitario fluyen contenidos con cierta ‘discrepancia’ y ‘desconfianza’ por la sociedad, como el lobby anti-vacuna y las fakenews. Este libro adquiere un valor diferenciador por abordar una especialidad de la comunicación, el periodismo y la salud pública. Las especialidades exigen …

Llegir més

Francesc Foguet i Boreu (2018): Maria Aurèlia Capmany, escriptora

+ info: Pamsa.com Maria Aurèlia Capmany (Barcelona, 1918-1991) desplegà durant el tardofranquisme una intensa activitat en els fronts literari, teatral i periodístic. Esdevingué, així, una de les escriptores més significades de la represa cultural i de la dissidència intel·lectual a la dictadura franquista. A partir de documentació inèdita, Maria Aurèlia Capmany, escriptora compromesa (1963-1977) defineix, d’entrada, la classificació que els aparells repressius del règim feren del grau de dissidència activa de l’escriptora barcelonina. Avalua, tot seguit, els trets fonamentals del discurs ideològic que destil·la la seva obra assagística, memorialística i periodística, i també la implicació en la resistència cultural i …

Llegir més

Guia de Comunicació Inclusiva (Ajuntament de Barcelona)

+ info: Ajuntament de Barcelona És important tenir present la manera com les persones volem ser anomenades i escoltar-nos. Els canvis a les nostres societats són constants i configuren una pluralitat que cada cop més abraça la seva diversitat i la seva complexitat. Reflectir aquesta diversitat també en el llenguatge ens ajudarà a construir un món més just i igualitari. Nosaltres t’ajudem a fer-ho!

Michael Eaude (2019): Con el muerto a Cuestas: Vázquez Montalbán y Barcelona

+ info: AlRevés Editorial Manuel Vázquez Montalbán fue el intérprete más destacado de una Barcelona que pasó de ser una ciudad gris, pobre y cutre en los años sesenta a la capital centelleante del arte y diseño en los noventa. Este libro habla de Vázquez Montalbán mediante sus novelas ambientadas en la ciudad con la cual se identificó y de la que sus protagonistas a menudo huyen. Combinando crítica literaria con evaluación política, el autor interpreta a Montalbán desde un punto de vista cariñoso, pero no exento de preguntas y críticas. Este ensayo se distingue por repasar las obras de …

Llegir més

Manuel López (2019): La ética y los periodistas que hacen publicidad

+ info: Ediciones Arena Partiendo del derecho a la información veraz y sin condicionantes, La ética y los periodistas que hacen publicidad es un libro comprometido con el periodismo auténtico, con ese periodismo que lleva a muchas personas a jugarse el pellejo en lugares conflictivos o a destapar temas que el poder, siempre el poder, intenta tapar. Es una obligación de los periodistas honrar su profesión sin inmiscuirse en intereses comerciales o políticos. Pero el hecho es que, en España y en otros países del bloque occidental, algunos periodistas han aceptado poner su voz e imagen en anuncios comerciales, contraviniendo todos los …

Llegir més

Maria José Recoder: Construint una universitat responsable

OCC InCom-UAB entrevista Maria José Recoder i Sellarès   Maria José Recoder i Sellarès és Doctora en Ciències de la Informació (Periodisme) i té un Diploma d’Estudis Aprofundits (DEA) en Història i Civilització Contemporània per  l’EHESS (École des Hautes Études en Sciences Sociales – Paris). Es professora Titular d’Universitat a la UAB. Degana de la Facultat de Ciències de la Comunicació des de 1 de gener de 2016. Anteriorment ha estat Vicerectora de Relacions Institucionals i Comunicació de la UAB (2009-2012).   L’oferta d’estudis universitaris al voltant de la comunicació ha crescut de forma evident arreu de Catalunya. Això ha …

Llegir més

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils. Veure avís Legal i politica de cookies