OCC InCom-UAB - Pàgina 31 de 59 - Observatori de la Comunicació a Catalunya InCom-UAB

La pirateria digital decreix però molt lentament

Redacció OCC InCom-UAB Diversos canvis legals han anat endurint les mesures contra la pirateria digital. Des de l’any 2011, amb l’aprovació de la Llei Sinde -el seu nom es correspon amb la persona que ocupava el Ministeri de Cultura aquell moment, Ángeles González-Sinde-, fins l’actualitat la situació ha canviat bastant. La Llei Sinde va ser molt qüestionada perquè permetia al Govern eliminar continguts d’un lloc web a petició dels titulars dels drets d’autor. Ara, aquesta operació precisa del vist i plau del Jutjat Central del Contenciós Administratiu. La lluita contra l’intercanvi no autoritzat de material protegit per drets d’autor ha …

Llegir més

Carlota Benet Cros (2018): Papitu. El somriure sota el bigoti

+ info: Grup 62 Papitu. El somriure sota el bigoti és un repàs a la vida de Josep M. Benet i Jornet de la mà de la seva filla, Carlota Benet. Un llibre emocionant i colpidor que ens deixa una petja en la memòria, la fràgil memòria que l’Alzheimer pot arribar a fer miques, i que, fins a l’últim batec, és inesborrable. En aquestes pàgines intenses es parla del Papitu, del seu somriure murri i de l’immens llegat literari que ens ha deixat. «Els records amb prou feines esbossats en la memòria dels amics no arribaran mai a explicar del tot …

Llegir més

Adolfo Sotelo Vázquez (ed.) (2019): Aspectos del periodismo de Camilo José Cela

+ info: Universitat de Barcelona El periodismo de Camilo José Cela es una parte sustancial de su obra, así como una tarea inseparable de sus trabajos y sus días. Las colaboraciones en la prensa de los años cuarenta y comienzos de los cincuenta del siglo pasado constituyen la forja de un escritor y de su polifónica personalidad, que no solo se manifiesta en las novelas —de La familia de Pascual Duartea La colmena—, sino también en los cuentos, los apuntes carpetovetónicos y los libros de viaje, caminos todos que se ven mejor señalizados si atendemos a los artículos periodísticos. Aspectos del periodismo de …

Llegir més

Albert Lladó (2019): “La mirada lúcida. El periodisme més enllà de l’opinió i la informació”

+ info: Anagrama A partir de les reflexions d’Albert Camus sobre com exercir de periodista, l’autor traça una proposta de quatre punts: lucidesa, desobediència, ironia i obstinació. Parla dels reptes del periodisme actual, com les fake news i la propaganda, les xarxes socials, les filtracions, la recerca de certeses enfront de les fabulacions, el combat contra la burocratització, l’ús de la ironia com una manera d’adoptar la distància necessària… Tot plegat per construir un periodisme que «sigui capaç de transformar la informació en experiència», per evitar que després de llegir un text no passi res, que les paraules ens incomodin …

Llegir més

Lídia Arroyo Prieto: Gènere i el sector de les TIC

OCC Incom-UAB entrevista Lídia Arroyo Prieto Lídia Arroyo Prieto forma part del grup d’investigació GENTIC (Gènere I TIC), dirigit actualment per Milagros Sáinz i creat l’any 2006  a l’IN3 (Internet Interdisciplinary Institute (IN3) – Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Participa com a investigadora en diversos projectes europeus sobre igualtat de gènere i ciència (GenPORT, ACT, EFFORTi) i innovació social digital (+Resilient). L’any 2011 va guanyar el premi  joves sociòlegs amb l‘estudi “Joven para trabajar y mayor para buscar trabajo. Una anàlisi de l’atur de llarga durada de les dones majors de 45 anys”. Entre les seves publicacions, hi destaquen “Las competencias …

Llegir més

Public Service Broadcasting and Media Systems in Troubled European Democracies

+ info: Springer This book provides the most recent overview of media systems in Europe. It explores new political, economic and technological environments and the challenges they pose to democracies and informed citizens. It also examines the new illiberal environment that has quickly embraced certain European states and its impact on media systems, considering the sources and possible consequences of these challenges for media industries and media professionals. Part I examines the evolving role of public service media in a comparative study of Western, Southern and Central Europe, whilst Part II ventures into Europe’s periphery, where media continues to be …

Llegir més

J. D. Fernández, M. M. Rubio-Hernández, A. Pine (2019): Branding cultural. Una teoría aplicada a las marcas y a la publicidad

+ info: Editorial UOC El presente libro expone una serie de teorías y premisas conceptuales que deben formar parte del arsenal del brand manager y/o el publicitario que desee poner en práctica el branding cultural. Estos enfoques sistematizan el proceso de transferencia de significado colectivo, seleccionando los códigos culturales para generar una semántica de la marca. Un proceso que se describe en estas páginas mediante dos mecanismos fundamentales: aprovechar la reserva de símbolos culturales, o recurrir a una tensión social relevante. En definitiva, se explica cómo el gestor de marca puede aprovechar e instrumentalizar la cultura para dotar de sentido a su marca.  

Frank, Heidecker, Pertega (2019): Giraffes on Horseback Salad

+ info: Amazon Grab some popcorn and take a seat…The curtain is about to rise on a film like no other! But first, the real-life backstory: Giraffes on Horseback Salad was a Marx Brothers film written by modern art icon Salvador Dali, who’d befriended Harpo. Rejected by MGM, the script was thought lost forever. Author and lost-film buff Josh Frank unearthed the original script, and Dali’s notes and sketches for the project, tucked away in museum archives. With comedian Tim Heidecker and Spanish comics creator Manuela Pertega, he’s re-created the film as a graphic novel in all its gorgeous full-color, …

Llegir més

Consum i seguiment de la premsa comarcal

Redacció OCC InCom-UAB   Fa pocs dies, el 22 de març, es va presentar l’Estudi d’Audiència de la Premsa Comarcal  –que aglutina 137 publicacions, 94 en format paper i 43 digitals– a l’Auditori del Banc de Sabadell, al centre de Barcelona. Amb la desaparició del binomi EGM-Baròmetre de la Comunicació i la Cultura l’any 2016, feia dos anys que la premsa comarcal no disposava de xifres d’audiència globals. Es tracta d’un informe encarregat per l’ACPC (Associació Catalana de la Premsa Comarcal) al’empresa Audimedia, el treball de camp del qual s’ha dut a terme entre el setembre i el novembre del 2018. Francesc …

Llegir més

Teresa Serés (2018): Capri. Per morir-se de riure.

+ info: Universitat de Lleida És ben sabut que Joan Camprubí era un home trist que feia morir de riure. Del seu èxit, no n’hi ha cap dubte. El públic tenia clar que era un geni de l’humor. Els seus monòlegs han estat escoltats en disc una vegada rera una altra, i també vistos a la televisió i al teatre. A Capri se l’ha definit també com el “prototip del català emprenyat”. Per tant, entenem que no li cal res més per convertir-se en el mite de la societat catalana del segle XXI. Però, amb què estava emprenyat Capri? Aquest …

Llegir més

Fotoperiodisme amb ulls de dona. Tribut a Joana Biarnés

Per OCC InCom-UAB   L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) va organitzar una activitat adreçada als estudiants de la UAB per retre homenatge a Joana Biarnés (1935-2018), «Fotoperiodisme amb ulls de dona». L’acte, celebrat el 25 de març, va tenir el suport de la Diplomatura de Postgrau de Fotoperiodisme de la UAB i la fundació Photographic Social Vision, a més a més de la col·laboració de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (InCom-UAB), la Càtedra UNESCO de Comunicació InCom-UAB i la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.     A la benvinguda, …

Llegir més

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils. Veure avís Legal i politica de cookies