OCC InCom-UAB - Pàgina 57 de 57 - Observatori de la Comunicació a Catalunya InCom-UAB

Guia per als mitjans audiovisuals d’aspectes sanitaris relacionats amb la seguretat dels pacients (2016)

+ info: Guia per als mitjans audiovisuals d’aspectes sanitaris relacionats amb la seguretat dels pacients Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), un pacient és aquella persona que rep una atenció sanitària. S’entén per atenció sanitària aquells serveis rebuts per persones o comunitats amb la finalitat de promoure, mantenir, vigilar o restablir la salut. En aquest sentit, quan un pacient rep atenció sanitària, el que vol és sentir-se segur i els professionals de la salut treballen per oferir un servei d’assistència segur, efectiu i eficient. Per aquest motiu, la comunicació i col·laboració estreta entre pacients, familiars i professionals sanitaris és …

Llegir més

El tractament de la prostitució i el tràfic d’éssers humans amb finalitat d’explotació sexual (2017)

+ info: Ajuntament de Barcelona  El document que us presentem ha estat elaborat per professionals de la comunicació i impulsat per l’Agència ABITS de l’Ajuntament de Barcelona en col·laboració amb l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC). L’any 2006 el Consell Plenari de l’Ajuntament va aprovar el Pla ABITS per a l’abordatge integral del fenomen de la prostitució a la ciutat i per a la col·laboració en la lluita contra el tràfic d’éssers humans1 amb finalitat d’explotació sexual (definida per llei com una forma de violència masclista). L’Agència ABITS va ser creada a l’efecte de desplegar aquest Pla. El 28 …

Llegir més

Recomanacions als mitjans audiovisuals sobre el tractament informatiu de la mort per suïcidi (2016)

+ info: Recomanacions als mitjans audiovisuals sobre el tractament informatiu de la mort per suïcidi D’acord amb les definicions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), el suïcidi és l’acte de matar-se deliberadament. La temptativa de suïcidi (o autolítica) és aquell acte pel qual un individu es causa a si mateix una lesió o un dany que no provoca la mort, qualsevol que sigui el grau d’intenció letal. Segons dades de l’OMS, cada 40 segons, una persona es lleva la vida al món. L’OMS i l’Organització de les Nacions Unides (ONU) insten des de l’any 1996 a desenvolupar polítiques de …

Llegir més

L’ús de la Realitat Virtual a la publicitat. Casos pràctics

Per Alba Navarro Peribáñez (estudiant de Sociología a la Universitat Autònoma de Barcelona) La jornada Zoom Marques VR. Casos d’èxit de Realitat Virtual en la comunicació de marques, organitzada pel Cluster Audiovisual de Catalunya el 10 de novembre de 2016, va reunir ponents de diversas empreses, Visyon 360, Antaviana Films i Metropolitana. El Cluster Audiovisual de Catalunya Cluster Audiovisual de Catalunya, conjuntament amb Foment del Treball, va organitzar el passat 10 de novembre la Jornada Zoom Marques VR. Casos d’èxit de Realitat Virtual en la comunicació de marques. La sessió, que se emmarca dins del programa Digital & Media Forum, …

Llegir més