Participació a trobada de Càtedres UNESCO Iberoamericanes per parlar sobre IA, educació superior i investigació

La Càtedra UNESCO en Comunicació i Cultura de Pau de la Universidad de Lima (Perú) va convidar la nostra Cátedra UNESCO de Comunicació a participar al debat “Impacte de la intel·ligència artificial: desafiaments, oportunitats i prospectives en l’educació superior a Iberoamèrica”. La conversa va girar entorn les qüestions ètiques relacionades amb l’ús d’aquesta tecnologia, i es va centrar sobretot en les possibilitats que la IA ofereix per millorar els mètodes d’ensenyament i l’aprenentatge dels estudiants a les aules així com la investigació.

A més de la nostra Càtedra UNESCO, representada per Amparo Huertas Bailén, també van participar Carlos Eduardo Cortés, de la Càtedra UNESCO de Comunicació de la Universidad Javeriana de Bogotá (Colòmbia); Manuel Alejandro Guerrero, president d’Orbicom, vinculat a la Càtedra UNESCO de Comunicació i Societat de la Universidad Iberoamericana de México; i Arianna Valentini, de l’Instituto Internacional de la UNESCO para la Educación Superior en América Latina y el Caribe (IESALC). Valentini és coautora del Libro Quick Start Guide for ChapGPT and IA in higher Education. En representació de la Càtedra UNESCO en Comunicació i Cultura de Pau de la Universidad de Lima (Perú), va participar Julio César Mateus.

Aquesta trobada va ser el dijous 27 de juny a les 11:00 hores (hora Lima) a l’Auditori O, de la Universidad de Lima. Es va poder seguir en streaming.

Més informació: Enllaç