Publicat un estudi sobre l’ús de la premsa en l’estratègia comunicativa de Vox a Twitter (X)

Amparo Huertas Bailén i Luiz Peres Neto, membres del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2021SGR-00179) i de l’equip Càtedra UNESCO de Comunicació, acaben de publicar un article sobre l’ús que fa Vox a la premsa en Twitter (ara X). A partir de l’anàlisi de 100 entrades publicades al perfil oficial del partit en aquest xarxa que inclouen material identificat com procedent de la premsa, es detecta una elevada presència de capçaleres properes a la ideologia del partit d’extrema dreta, així com un domini de marcs interpretatius que apunten al conflicte. Els retalls de premsa que utilitzen recolzen els seus arguments.

L’article, titulat “Cultura digital y populismo: el uso que Vox hace de la prensa en X (Twitter)”, apareix a l’últim número de la revista Athenea Digital. Es pot consultar directament a la  publicació, però també està disponible al depòsit digital de documents de la UAB, on l’InCom-UAB ja te registrats 635 documents.

Referencia completa: Huertas Bailén, Amparo & Peres-Neto, Luiz (2024). Cultura digital y populismo: el uso que Vox hace de la prensa en X (Twitter). Athenea Digital, 24(2), e3410. https://doi.org/10.5565/rev/athenea.3410