Arriba el moment de fer balanç de l’últim període actiu i, per això, compartim aquesta selecció de material publicat per membres del nostre GRC, el Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2017 SGR 760).
Bellaterra, 27 de setembre de 2021. Aquesta és una selecció de la producció científica del Grup de Recerca Consolidat (GRC) Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2017 SGR 760), amb seu al nostre centre de recerca, l’InCom-UAB. En concret, és una selecció dels articles, capítols de llibres i llibres publicats entre 2017 i 2021.
Actualment el nostre GRC està format per 12 persones: Amparo Huertas Bailén (UAB) és la coordinadora; Marta Civil (UAB) és tècnica de suport a la recerca; Carme Ferré Pavia (UAB); Carla González Collantes (UAB); Zahaira Fabiola González Romo (Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya); Maria Luna (Tecnocampus-UPF); Miquel de Moragas (Professor Honorari-UAB); Cinto Niqui (UAB); Luiz Peres Neto (UAB); Joaquim Puig González (UAB); Laura Santamaria Guinot (UAB); José Luis Terrón Blanco (UAB).
– Civil, M. (2018): “Los estudios universitarios de comunicación en España (2017). Análisis de la situación actual para un debate abierto sobre su futuro estratégico”, a Postigo, I.; Recoder, M.J.(coord.). Los y las “tics” en los estudios de comunicación. Málaga: AE-IC, ISBN: 978-84-09-01973-1
– Ferré-Pavia, C. (2019): “Catalonia, Culture and Mass Media”, a Casals, A. & Cattini, G. (Eds). The Catalan Nation and Identity Throughout History. Ed. Peter Lang.
– Ferré-Pavia, C. (2018). Political control and journalist protests in Spanish public media in electoral campaigns: A dècade of conflicte. Etikk i praksis-Nordic Journal of Applied Ethics, 12 (1): 23-41.
– González, Z.; Iriarte, S.; García, I. (2020). Pharmaceutical influencers on instagram and their communication during the Covid-19 pandemic crisis. Journal of Science Communication, 19 (05), A04.
– González, Z.; García, I.; Plaza, N. (2017). Storytelling and social networking as tools for digital and Mobile marketing of luxury fashion brands. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 11 (06), pp. 136-149.
– Huertas, A. (2021): “Teorías y modos de pensar las audiències”, a Quintas-Froufe, N. i González-Neira, A. Los estudios de audiencia. De la tradición a la innovación. Barcelona: Gedisa, pp. 21-42.
– Huertas, A. (2020). Interreligious dialogue in públic service broadcasting. A case study in Catalonia (Spain). Religions, 11(9), 441, MDPI.
– Huertas, A. (2019): “Migrantes en el entorno digital: espacios y conexiones”, a Rocco V. (ed.) Éxodos y geopolíticas. Ed. Dykinson, pp. 119-138.
– Huertas, A.; Peres, L. (2020). Migrantes que se autoproclaman autoridades discursives: “¿Qué pasa con Venezuela?”, Revista CIDOB d’Afers Internacionals, 124, pp. 147-169.
– Huertas, A.; Luna, M. (2017). Religión y consumo mediático de las mujeres musulmanes del Norte de África con experiencia migratoria. Prisma Social. Especial – 2, pp. 83-103. Fundación IS+D para la Investigación Social Avanzada.
– Moragas, M. de (2021). Els primers anys. Estudis de comunicació a la UAB. Antecedents i inicis. Bellaterra: Servei de Publicacions UAB.
– Moragas, M. de (2017): “Public information services in digital era”, a Freire. F.; Rúas-Araujo, X.; Martínez-Fernández, V.; Garcia, X. (Eds). Media and metamedia management, 503, Springer, Cham.
– Niqui, C. (2020): “Radio i tecnologia: estudis,emissors i receptors”, a Tavera, S.; Balsebre, A.; Martin, J.LL.(coord.). Barcelona, capital de la ràdio. Barcelona: Memorial Democràtic, Departament de Justícia (Generalitat de Catalunya), col·lecció Referents, Núm, 11.
– Santamaria, L. (2017): “Multimodalidad, diálogos y doblaje”, a Montero, X. (ed.). El doblaje. Nuevas vías de investigación. Granada: Ed. Comares.
– Terrón, J.L. (2020). Cómo representan las fotografías una pandèmia. ALAIC – Revista Latinoamericana de Ciencias de la Comunicación (19-35), pp. 50-60.
– Terrón, J.L.; Ramírez, F.; Vialas, S.; Jacobettu, P. (2018). La interdisciplinareidad en los artículos de comunicación de las revistes de salud pública de SCIELO. Comunication Papers: media literacy and gender studies. 7 (13), pp. 31-54.