Amparo Huertas Bailén, membre del jurat dels Premis per a la Diversitat en l’Audiovisual (CAC)

El 8 de juliol es van donar a conèixer els projectes premiats en la XII edició dels Premis per a la Diversitat en l’Audiovisual, una iniciativa de la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC). Amparo Huertas Bailén, membre de la Mesa, formà part del jurat i també fou l’encarregada de llegir la glossa als projectes premiats en un acte que es va dur a terme al Col·legi de Periodistes de Catalunya.

Bellaterra / Barcelona, 14-07-2021. Després de la interrupció el 2020 del procés de recepció de projectes candidats als Premis per a la Diversitat en l’Audiovisual arran de la Covid-19, l’any 2021 s’ha pogut recuperar la convocatòria. Com a conseqüència d’aquesta circumstància, en aquesta edició s’han avaluat iniciatives estrenades en els últims dos anys, 2019 i 2020. És a dir, aquesta ha estat una edició molt especial. D’una banda, s’ha pogut recuperar després de la interrupció provocada per la pandèmia i, a més, l’acte de lliurament s’ha pogut celebrar de manera semipresencial, des del Col·legi de Periodistes de Catalunya el passat 8 de juliol. I, de l’altra, en comparació amb edicions anteriors, el nombre de projectes competidors ha estat major.

La Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual (Consell de l’Audiovisual de Catalunya) ha atorgat els premis als projectes següents:

Categoria A (Programa de Televisió): El capítol “Ètnies”, del programa Tabús, produït per Televisió de Catalunya en col·laboració amb El Terrat. El Jurat va destacar l’aposta de TV3 en horari de màxima audiència per un programa que, des de l’entreteniment, posa a sobre la taula els problemes de les persones afectactes per qüestions que segueixen essent tabú.

Categoria B (Programa de Ràdio): El programa MAS enllà, de Ràdio Banyoles, fet en col·laboració amb l’Associació Moviment Afrobanyolí Social. Aquest és un espai en el qual les persones afro exposen el seu dia a dia a Banyoles, mostrant tant la part positiva com la negativa. El programa també difon la cultura africana.

Va obtenir una Menció Especial el capítol “Els invisibles”, del programa Som Terra, una coproducció d’EMUN FM Ràdio  i de la Xarxa de Comunicació Local. Les persones temporeres, que resideixen a Lleida en l’època de la recol·lecció de fruita, són les protagonistes del capítol premiat.

Categoria C (Producció Audiovisual): La sèrie documental 18+1: un jovent que camina, produïda per l’Agència Talaia. Aquesta és una sèrie dedicada als i a les menors no acompanyats que emigren al nostre país.

Categoria D (Webs): La web Desirée Bela. És una web gestionada per Desirée Bela-Lobedde, la qual es defineix com a activista estètica. Per exemple, a les xarxes, ensenya com tenir cura dels cabells afro naturals.

Categoria E (Trajectòria): Fotomovimiento, un mitjà alternatiu que difon la realitat social a través de les imatges i que es dedica especialment a les comunitats més desafavorides. Aquest projecte, que permet accedir a un ampli arxiu fotogràfic, va néixer el 2011, arran de l’acampada del 15m a la Plaça de Catalunya (Barcelona).

El jurat ha estat format per 10 persones. A més d’Amparo Huertas Bailén, han participat en aquesta deliberació: Carme Figueras, Yvonne Griley, Alicia Oliver, Remei Sipi, Raúl Martínez, Albert Torras, Javier Bonomí, Salwa El Gharbi i Beatriu Guarro.