Amparo Huertas, directora de l’InCom-UAB, codirigirà la revista Quaderns del CAC

Les investigadores i acadèmiques Amparo Huertas i Sara Suárez codirigiran la revista de recerca de la comunicació Quaderns del CAC, editada pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), una publicació científica dirigida al sector audiovisual d’accés obert i de periodicitat anual, que es publica des de 1998. És la primera vegada a la història de Quaderns del CAC que la direcció recau en una figura femenina i, més concretament, en un tàndem femení que representa dues generacions diferents. Pel president del CAC, Xevi Xirgó, “la recerca i la innovació són activitats imprescindibles per millorar les capacitats del Consell per supervisar el sector”. Per tant, és molt important el paper que desenvolupa aquesta revista.

L’acte de nomenament de les noves codirectores, amb un aforament ple, s’ha oficiat al Palau Robert de Barcelona el 29 de novembre en el marc de la presentació del número 48 de la revista, dedicat a la “Comunicació de riscos, de crisis i de conflictes”. Durant la presentació, la vicepresidenta del CAC i responsable de recerca, Rosa Maria Molló, ha afirmat que “el relleu en la direcció ha estat una oportunitat per corregir un dèficit històric, atès que la revista no havia tingut mai una dona al capdavant”. A més, amb aquest nomenament, el CAC ha “volgut unir la complementarietat dels seus àmbits d’expertesa respectius, però, molt fonamentalment, la mirada de dues generacions de recercaries, imprescindibles en aquest moment de transformació que viu el sector de l’audiovisual”, va afegir.

Amparo Huertas, directora de l’Institut de la Comunicació (InCom-UAB) i responsable de la Càtedra UNESCO de Comunicació, va afirmar que “assumeix la proposta de co-direcció amb responsabilitat i com un repte”. Huertas considera que “al 2023 la revista complirà 25 anys i que, per tant, és ara el moment de donar-li una empenta i situar-la entre les revistes científiques pensant no només en l’àmbit català, sinó també estatal i internacional”. I, per la seva part, Sara Suárez, investigadora postdoctoral Juan de la Cierva i membre del grup de recerca Communication Networks and Social Change de l’Internet Interdisciplinary Institute (IN3) de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), va explicar que “assumeix el repte amb tota la il·lusió i l’interès”. Suárez considera que “cal consolidar i fer créixer la revista dins i fora de l’àmbit purament acadèmic per tal que esdevingui un instrument útil per la societat”.

Els noms de les dues dones que codirigiran a partir d’ara Quaderns del CAC es va donar conèixer coincidint amb la presentació de la última edició dirigida pel catedràtic investigador i director del GRISS (Grup d’Investigació en Imatge, So i Síntesis) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Emili Prado, director de la publicació durant els últims 7 anys. A l’acte, es va poder escoltar el periodista i investigador Bernardo Díaz Nosty, ploma convidada a aquesta edició i que acaba de publicar el llibre Periodistas extranjeras en la Guerra Civil.

Enllaç Video: Presentació del número 48 de la revista Quaderns del CAC – YouTube