L’Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022 serà presentat a finals del 2023

L’InCom-UAB ha renovat el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Naturgy per a una nova edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya. Des de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), ja hem començat a treballar en la edició de l’Informe que analitzarà el bienni 2021–2022. Aquesta serà l’edició número 12, que es preveu publicar com a número 8 dins de la col·lecció LexiKon (Generalitat de Catalunya) a l’octubre del 2023.

L’equip editor de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022 està format en aquesta ocasió per Bernat López (URV), Celina Navarro (UAB) i Lluiz Peres (UAB). Lidera l’equip Bernat López, atès que ell ha estat co-editor de l’Informe a les darreres dues edicions. Silvia Porta i Simó és la coordinadora de l’equip editorial.

En aquesta edició es manté l’estructura de l’Informe anterior: la primera part analitzarà assumptes transversals, la segona se centrarà en la situació de cadascú dels mitjans i sectors, i, per últim, s’analitzarà alguns dels reptes del bienni. El procés de treball s’acaba d’iniciar i la primera versió de l’índex inclou 13 capítols. El primer bloc està format per tres textos, sobre polítiques de comunicació; economia i finances, i llengua. El segon presenta 7 capítols dedicats a: premsa, ràdio, televisió i plataformes audiovisuals, cinema, llibre, música i videojoc. I els temes escollits per l’apartat de reptes al bienni 2021-2022 són: el paper dels mitjans públics, la qualitat de la informació sobre el canvi climàtic i la infantesa-joventut com a audiència.

L’obra s’emmarca dins de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (@OCCInCom), una de les activitats del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2017 SGR 760), liderat per Amparo Huertas, que també és directora del nostre centre.

El primer Informe va analitzar l’any 2000. Per tant, aquesta és una iniciativa consolidada i això ha estat gràcies al suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Naturgy des de la seva creació. A més, gràcies al treball de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB), totes les edicions d’aquest Informe estan disponibles en accés obert.

Consulta informes: Enllaç