Amparo Huertas participa a les “Jornadas Académicas de la Facultad de Ciencias Humanas 2022” (Universidad Simón Bolívar – Mèxic)

La Directora de l’InCom-UAB i responsable de la Càtedra UNESCO de Comunicació ubicada a aquest centre va impartir el passat dissabte, 26 de març del 2022, la ponència «Formació d’audiències actives per a la generació d’acció pública» al marc de les “Jornadas Académicas de la Facultad de Ciencias Humanas 2022” (Universidad Simón Bolívar – Mèxic), invitada per Verónica Alvarado Durán, Directora de la Facultad de Ciencias Humanas a aquesta universitat.

L’activitat, adreçada a la comunitat docent i estudiantil de la Maestría en Comunicación para la Acción Política y Social, es va fer en modalitat online. També es va convidar a professorat i estudiants de la UAM (Universidad Autónoma Metropolitana, Mèxic). Adjani Gabriela Tovar Pimentel, Coordinadora de Investigación. Coordinadora de la Maestría en Comunicación para la Acción Política y Social, va ser l’encarregada de presentar l’acte.

Entre altres temes, Amparo Huertas va parlar sobre educació mediàtica (encerts i limitacions), interactivitat i recepció i la irrupció de la cultura digital a l’àmbit dels moviments socials. Cal pensar sobre què genera la implicació social actualment i sobre com ajudar a identificar el populisme. A la ponència, va quedar reflectit com la polarització actual i el populisme no ajuden a desenvolupar la preocupació ciutadana per construir un espai comú, on consolidar les lluites socials.