Homofòbia d’estat a Guinea Equatorial

Llegir a: Vilaweb (Xavier Montanyà)

L’homosexualitat es considera una malaltia mental

Hi ha violència sexual, embarassos forçats, explotació sexual infantil i alta mortalitat de transsexuals per causes que l’estat podria solucionar

El col·lectiu LGTBIQ+ guineà Somos Parte del Mundo va fer públic el mes passat l’informe: “Homofòbia d’estat a Guinea Equatorial”. L’estudi documenta les agressions als drets humans que en aquell país reben les persones lesbianes, gais, bisexuals, transsexuals, intersexuals i més identitats de gènere, per part de la llei, la policia i les forces de seguretat. La llei vigent és la Ley de Vagos y Maleantes de la dictadura franquista de 1954. També remarca el “rebuig familiar i social i el rol destacat de l’Església catòlica com a instigadora d’un avantprojecte de llei en curs que està destinat a derrocar la personalitat jurídica de les persones homosexuals”.

Inclou una conversa amb l’escriptora Trifonia Melibea Obono (Guinea Equatorial, 1982) autora, entre més obres, de La Bastarda (2016, Flores Raras) i Yo no quería ser madre (Egales, 2019). És llicenciada en ciències polítiques i en periodisme i màster en cooperació internacional. Treballa a la Universitat Nacional de Guinea Equatorial com a docent i investigadora en qüestions de dona i gènere a l’Àfrica.

Altres documents:

Rusly Cachina Esapa es una mujer trans de 24 años nacida en Guinea Ecuatorial, de Lucía Mbomío

El programa ‘Quin Orgull!’ conduït per Oriol Serra ha entrevistat a Melibea Obono, dona, del col·lectiu LGTBI i de Guinea Ecuatorial.

Andy Warhol’s Defiant Hopes for Queer Art

Andy Warhol. Love, Sex, and Desire. Drawings 1950–1962 by Michael Dayton Hermann, Drew Zeiba, Blake Gopnik (published by TASCHEN)

“Our gay world is actually a superior one … that homosexuals are usually of superior artistic and intellectual abilities. Everywhere we look, we seize upon outstanding examples of brilliant people, either in our own circles or in the public domain, who are gay, or are supposed to be gay.”

Continue reading: Blake Gopnik (Hyperallergic)

‘Feel Good’: Mae mola más que Shane

Leer completo: Pikara Magazine (June Fernández)
«[Incluye spoilers pero son leves, palabrita]»

No sabemos si la audiencia lésbica habrá madurado, pero ‘Feel Good’ demuestra un grado de madurez en la ficción televisiva protagonizada por lesbianas.

The L Word funcionaba por deseo y por identificación, como tantos otros productos/fenómenos de la cultura pop cuyo éxito radica en juntar unos arquetipos atractivos en forma de pandilla televisiva o de grupo musical. Sobre The L Word nos preguntamos: “¿Y a ti quién te gustaba?”. Pero también: “¿Y tú quién eras?”. Como cuando hablamos de las Spice Girls, de Friends, o de Sexo en Nueva York. A mí me encantaba Phoebe. Yo era una mezcla de Miranda y de Carrie. Me gustaba Mel B pero me tocó ser Victoria. Yo quería ser Carmen para bailarle a Shane y quería ser Shane para que Carmen me bailase y acariciar sus muslos.