El passat 4 de juny, la doctoranda Nadine Naser Jitan, del programa de doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona, va defensar la seva tesi doctoral titulada “Saudi Women Influential Entrepreneurs in the Fashion Industry on Social Media: Exploring Agency, Intercultural Communication, and Feminist Expressions”. Aquest treball ha estat dirigit per Dra. Amparo Huertas i, per la seva temàtica, s’inclou dins de les aportacions de la Càtedra UNESCO de Comunicació ubicada a la UAB, de la que també és responsable.
La recerca de Nadine Naser Jitan treballa sobre com les influencers amb origen a Aràbia Saudita especialitzades a l’àmbit de la moda i el luxe combinen lo global i lo local al seu treball i es posicionen davant el feminisme. A partir de l’estudi de 10 casos, Nadine Naser Jitan va realitzar una anàlisi de contingut de les seves publicacions a Instagram i després va desenvolupar entrevistes en profunditat.
El tribunal avaluador estava format per la Dra. Isabel Villegas Simón (Universitat Pompeu Fabra), la Dra. Prof. Haneen Mohammad Shoaib (University of Business and Technology, UBT, Aràbia Saudita) i el Dr. Luiz Peres Garzezi (Universitat Autònoma de Barcelona i membre de l’InCom-UAB). La tesi va obtenir la qualificació d’Excel·lent, la màxima nota possible en el sistema acadèmic.
L’acte de defensa, celebrat a la Facultat de Ciències de la Comunicació, va destacar per l’interès del treball, però també per l’emoció que el va envoltar. La doctoranda va comptar amb la presència de diversos familiars vinguts expressament des de Jerusalem i Aràbia Saudita. Finalitzada la defensa, els seus familiars ens van narrar la dura situació que actualment es viu a Palestina.
Fotografia: Nadine Nasar Jitan i Amparo Huertas porten un mocador fet a Palestina. A l’esquerra, Luiz Peres Neto i Isabel Villegas. A la dreta, el pare de Nadine Nasar Jitan.