El diari ‘Ara’ recull opinions de l’equip docent del Màster en Comunicació LGTBI+

El diari ‘Ara’ ha publicat el Dossier “La revolució del gènere i el sexe” el diumenge 25 d’abril. Un dels articles, dedicat a la presència de personatges no binaris a les sèries de televisió, recull comentaris i idees de la directora del Màster en Comunicació LGTBI de la UAB, Amparo Huertas Bailén.

Bellaterra, 26-04-2021. Aquest diumenge passat, 25 d’abril de 2021, el diari Ara ha publicat un dossier dedicat al gènere. Amb un mirada molt oberta, “La revolució del gènere i el sexe” reuneix diversos articles que desenvolupen aspectes bàsics d’una manera molt didàctica, com l’explicació sobre quina diferència hi ha entre ‘sexe’ i gènere’ o el nombre de gèneres que hi ha, però alhora també recull reflexions de caràcter més sociològic, com l’actitud de les noves generacions envers la diversitat (orientació sexual, identitat de gènere i expressions de gènere) o un apartat que mostra diverses experiències individuals i familiars.

Ja entrant en temes d’actualitat, tenim dos articles. El primer està dedicat a la tensió que està provocant l’aprovació de la Llei Trans a La Moncloa (el text relata les diferències entre el feminisme que s’autodefineix com a clàssic i les feministes que parteixen del fet que l’autodeterminació de gènere està reconeguda com a un dret fonamental). El segon tracta sobre la presència dels personatges no binaris a la televisió. Tot plegat és un bon treball de les periodistes Thaïs Gutiérrez, Lara Bonilla, Marta Rodríguez Carrera, Anna Mascaró, Paula Solanas Alfaro, Laia Seró Moreno, Carla Fajardo Martín, Marta Rodríguez Carrera i Alejandra Palés.

L’article dedicat al contingut televisiu, “Ni ella ni ell i (pràctricament) inexistent a la televisió”, signat per Alejandra Palés, recull diverses opinions de la directora del nostre Màster Amparo Huertas Bailén. “Els continguts de les sèries són un resultat dels canvis que s’estan produint o que ja s’han produït a la societat. Hi ha d’haver una predisposició o s’ha de detectar un interès perquè les sèries apostin per incorporar aquests personatges” és una de les seves declaracions. A més a més, les explicacions de Miriam Solá, sociòloga, consultora en polítiques de gènere i membre també de l’equip docent del Màster, queden recollides a la part introductòria del dossier.

Enllaços al material publicat al diari Ara:

La revolució del gènere i el sexe

Ni ella ni ell i (pràctricament) inexistent a la televisió