Els grafits com a elements de comunicació, temàtica del nou llibre de la col·lecció Atlántica de Comunicación (Editorial UOC / InCom-UAB)

L’obra Grafitis. Trazos de imaginación y espacios de encuentro, de l’investigador Pedro Russi, aprofundeix en l’anàlisi dels signes i interpretacions murals com a expressió cultural, educativa i també de reflexió sobre l’espai social urbà

Bellaterra, 09–02–2016. Amb l’objectiu de reflexionar sobre el significat d’un signe (paraules, lletres, dibuixos) expressats en un mur o paret i comprendre el procés interpretatiu del propi signe, l’investigador Pedro Russi s’apropa, amb l’obra Grafitis. Trazos de imaginación y espacios de encuentro, al món de les expressions murals urbanes d’una manera interdisciplinar, defugint d’una possible anàlisi moralista i sense voler fer un judici de valor sobre la persona o col·lectiu que l’han elaborat.

Doctor en Ciències de la Comunicació per la Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos) (Brasil) i professor investigador del Programa de Postgrau en Comunicació (Universidade de Brasilia, Brasil), Pedro Russi afirma, al primer capítol del llibre, que “el grafit, com a intervenció, és una proposta de comunicació, és a dir, de relacions socials semiòtiques, a l’establir-se en la interacció amb els signes. Constitueix una cultura, significacions de ser i estar en algun espai que ens presenta i representa”.

Estructurada en tres apartats, l’obra inclou fotografies de grafits i expressions murals, procedents de l’arxiu personal de l’autor, per complementar la dimensió visual d’aquesta obra acadèmica.

El llibre és el sisè volum de la col·lecció de l’Editorial UOC Atlántica de Comunicación, amb la participació de l’InCom-UAB, les responsables de la qual són Denise Cogo (Escola Superior de Propaganda e Marketing-ESPM, São Paulo) i Amparo Huertas Bailén (Universitat Autònoma de Barcelona).

Títols anteriors:
La creación está en el aire: juventudes, política, cultura y comunicación, de Alexandre Barbalho
El ciberacontecimiento: producción y semiosis, de Ronaldo Henn
Periodismo e imaginarios. Brasil, más allá de lo tropical y lo sensual, de Maria Badet
Hip-Hop, cultura y participación. La visibilidad de la juventud de las periferias urbanas, de Rosana Martins
Los cambios en el mundo del trabajo del periodista, de Roseli Figaro; pròleg i epíleg
de José Marques de Melo

Per a més informació:

Editorial UOC

Los grafitis como elementos de comunicación, temática del nuevo libro de la colección Atlántica de Comunicación (Editorial UOC / InCom-UAB)

La obra Grafitis. Trazos de imaginación y espacios de encuentro, del investigador Pedro Russi, profundiza en el análisis de los signos e interpretaciones murales como expresión cultural, educativa y también de reflexión sobre el espacio social urbano

Bellaterra, 09–02–2016. Con el objetivo de reflexionar sobre el significado de un signo (palabras, letras, dibujos) expresados en un muro o pared y comprender el proceso interpretativo del propio signo, el investigador Pedro Russi se acerca, con la obra Grafitis. Trazos de imaginación y espacios de encuentro, al mundo de las expresiones murales urbanas de una manera interdisciplinar, rehuyendo de un posible análisis moralista y sin querer hacer un juicio de valor sobre la persona o colectivo que lo han elaborado.

Doctor en Ciencias de la Comunicación por la Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos) (Brasil) y profesor investigador del Programa de Postgrado en Comunicación (Universidade de Brasilia, Brasil), Pedro Russi afirma, en el primer capítulo del libro, que “el grafiti, como intervención, es una propuesta de comunicación, es decir, de relaciones sociales semióticas, al establecerse en la interacción con los signos. Constituye una cultura, significaciones de ser y estar en algún espacio que nos presenta y representa”.

Estructurada en tres apartados, la obra incluye fotografías de grafitis y expresiones murales, procedentes del archivo personal del autor, para complementar la dimensión visual de esta obra académica.

El libro es el sexto volumen de la colección de la Editorial UOC Atlántica de Comunicación, con la participación del InCom-UAB, las responsables de la cual son Denise Cogo (Escola Superior de Propaganda e Marketing-ESPM, São Paulo) y Amparo Huertas Bailén (Universitat Autònoma de Barcelona).

Títulos anteriores:
El ciberacontecimiento: producción y semiosis, de Ronaldo Henn
Los cambios en el mundo del trabajo del periodista, de Roseli Figaro; prólogo y
epílogo de José Marques de Melo

Para más información: