Game Over, de Lynn Alves, nou volum de la col·lecció Atlántica de Comunicación (Editorial UOC/ InCom-UAB)

Ruth S. Contreras Espinosa, coordinadora de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (InCom-UAB / UVic-UCC), ha estat l’encarregada de prologar el novè llibre fruit del conveni de col·laboració signat entre l’Editorial UOC i l’InCom-UAB

Bellaterra, 16–01–2017. La col·lecció Atlántica de Comunicación (Editorial UOC / InCom-UAB) comença l’any 2017 amb la publicació del novè volum. Es tracta de Game Over, Juegos electrónicos y violencia, de la investigadora brasilera Lynn Rosalina Gama Alves, experta en videojocs i educació. Amb aquesta obra, l’autora es proposa aprofundir en la relació que s’estableix entre violència a les pantalles i el comportament agressiu dels individus, comprovar si els videojocs intensifiquen el comportament violent de la ciutadania o si, al contrari, les imatges violentes poden actuar com a catarsi

La investigadora, a partir de les seves reflexions teòriques i arran d’un treball de camp propi amb adolescents brasilers, demostra la impossibilitat d’analitzar la violència d’una manera simple i unívoca. Tal com assenyala Ruth S. Contreras Espinosa, coordinadora de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (InCom-UAB / UVic-UCC), al pròleg: “Els arguments entorn dels videojocs i la violència estan lluny de ser descrits com un panorama blanc i negre. En realitat, aquest llibre obre la porta a una rica conversa i un debat que pot ser interessant tant per a estudiants com per a acadèmics, per igual. Pintar un quadre on es reflecteixin clarament els efectes dels videojocs violents és molt difícil”.

Lynn Rosalina Gama Alves és llicenciada en Pedagogia per la Facultat d’Educació de Bahia (Brasil), l’any 1985, i doctora en Educació per la Universidade Federal da Bahia, el 2002. Ha realitzat un postdoctorat en l’àrea de Jocs electrònics i aprenentatge a la Università degli Studi di Torino (Itàlia). Actualment és professora i investigadora del SENAI-CIMATEC-Departamento Regional de Bahia (Núcleo de Modelagem Computacional) i a la Universidade do Estado da Bahia. Combina la docència amb la recerca en l’àmbit dels jocs electrònics, interactivitat, mobilitat i educació.

Altres títols a la col·lecció:

El ciberacontecimiento: producción y semiosis (2015), de Ronaldo Henn
Hip-Hop, cultura y participación. La visibilidad de la juventud de las periferias urbanas (2015), de Rosana Martins
Los cambios en el mundo del trabajo del periodista (2015), de Roseli Figaro; pròleg i epíleg de José Marques de Melo
Grafitis. Trazos de imaginación y espacios de encuentro (2016), de Pedro Russi
Etnopaisajes en las metrópolis brasileñas. Migración, comunicación y sentimiento de pertinencia (2016), de Sofia Cavalcanti Zanforlin

Per a més informació:

Editorial UOC

Game Over, de Lynn Alves, nuevo volumen de la colección Atlántica de Comunicación (Editorial UOC/ InCom-UAB)

Ruth S. Contreras Espinosa, coordinadora del Observatorio de Comunicación, Videojuegos y Entretenimiento (InCom-UAB / UVic-UCC), ha sido la encargada de prologar el noveno libro fruto del convenio de colaboración firmado entre la Editorial UOC y el InCom-UAB

Bellaterra, 16–01–2017. La colección Atlántica de Comunicación (Editorial UOC / InCom-UAB) empieza el año 2017 con la publicación del noveno volumen. Se trata de Game Over, Juegos electrónicos y violencia, de la investigadora brasileña Lynn Rosalina Gama Alves, experta en videojuegos y educación. Con esta obra, la autora se propone profundizar en la relación que se establece entre violencia en las pantallas y el comportamiento agresivo de los individuos, comprobar si los videojuegos intensificando el comportamiento de la ciudadanía o si, por el contrario, las imágenes violentes pueden actuar como catarsis.

La investigadora, a partir de sus reflexiones teóricas y a raíz de un trabajo de campo con adolescentes brasileños, demuestra la imposibilidad de analizar la violencia de una manera simple y unívoca. Tal y como señala Ruth S. Contreras Espinosa, coordinadora del Observatorio de Comunicación, Videojuegos y Entretenimiento (InCom-UAB / UVic-UCC), en el prólogo: “Los argumentos en torno a los videojuegos y la violencia están lejos de ser descritos como un panorama blanco y negro. En realidad, este libro abre la puerta a una rica conversación y un debate que puede ser interesante tanto para estudiantes como académicos por igual. Pintar un cuadro donde se reflejen claramente los efectos de los videojuegos violentos es muy difícil”.

Lynn Rosalina Gama Alves es licenciada en Pedagogía por la Facultad de Educación de Bahia (Brasil), en el año 1985, y doctora en Educación por la Universidade Federal da Bahia, en 2002. Ha realizado un postdoctorado en el área de Juegos Electrónicos y aprendizaje en la Università degli Studi di Torino (Itàlia). Actualmente es profesora e investigadora del SENAI-CIMATEC-Departamento Regional de Bahia (Núcleo de Modelagem Computacional) y en la Universidade do Estado da Bahia. Combina la docencia con la investigación en el ámbito de los juegos electrónicos, interactividad, movilidad y educación.

Otros títulos de la colección:

El ciberacontecimiento: producción y semiosis (2015), de Ronaldo Henn
Grafitis. Trazos de imaginación y espacios de encuentro (2016), de Pedro Russi