2021/SGR-00179 Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura, un primer balanç

Aquesta setmana ha estat publicada la resolució d’ampliació per 6 mesos del període d’execució dels ajuts SGR-Cat 2021 al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Per tant, el període actual del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2021/SGR-00179), ubicat a l’InCom-UAB i coordiant per Amparo Huertas Bailén (Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat), va l’1 de gener de 2022 al 30 de juny de 2025.

Els membres de l’equip són:

Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB): Quim Puig González
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB): Carme Ferré-Pavia
Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació (UAB): Luiz Peres-Neto
Departament de Traducció i d’Interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental (UAB): Laura Santamaria Guinot i Gonzalo Iturregui Gallardo
Universitat Internacional de Catalunya: Zahaira Fabiola González Romo

——————————-

Destaquem aquí algunes de les activitats que s’han dut a terme durant aquest període:

PROJECTES

  • 2022-2025: Polarització social i interculturalitat: el seguiment de l’actualitat política per part de la joventut migrant i autòctona des d’una mirada interseccional (POINTAP) (PID2021-125032OB-I00), finançat per MCIN/AEI/10.13039/501100011033/ i per FEDER. “Una manera de hacer Europa”. Coordinat per Amparo Huertas
  • 2021-2023: Diàleg Brasil-Espanya per la innovació docent en comunicació inclusiva. XXXVIII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB (Ref. FSXXXVIII-FS07). Coordinat per Amparo Huertas i Denise Cogo
  • 2021-2022: La comunitat xinesa davant el discurs d’odi durant la pandèmia de la Covid-19 (ICI01521_00001/2021), finançat per l’Institut Català Internacional per la Pau (ICIP). Coordinat per Amparo Huertas

ARTICLES

  • Huertas-Bailén, A., Quintas-Froufe, N., & González-Neira, A. (2024). TikTok: análisis de la actividad de la audiencia a partir de los metadatos. Comunicarhttps://www.revistacomunicar.com/ojs/index.php/comunicar/article/view/115175
  • Ferré-Pavia, Carme, & Codina, Mariona (2022). Narrativa de campaña en Instagram: espectáculo y autorrepresentación de candidatos. El caso de las elecciones generales 2019. index.Comunicación12(1), 77–98. https://doi.org/10.33732/ixc/12/01Narrat.
  • González Romo Z. F. y Leo Mena O. (2023). Comunicación y promoción turística para el colectivo LGBTIQ+. Estudios LGBTIQ+, Comunicación y Cultura, 3(1), 83-105. https://doi.org/10.5209/eslg.83529
  • Iturregui-Gallardo, G., & Hermosa Ramírez, I. (2023). Applying feminist translation strategies in audio description: On the negotiation of visual representations of non-normativity. Babel. Advance online publication. https://doi.org/10.1075/babel.00354.itu
  • Peres-Neto, Luiz (2022). Journalist-Twitterers as Political Influencers in Brazil: Narratives and Disputes Towards a New Intermediary Model. Media and Communication, Vol. (10), 3. DOI: https://doi.org/10.17645/mac.v10i3.5363
  • Santamaria Guinot, L. (2023). Las voces mediadas de la subalternidad: Estampas de la colonización. EXILIUM Revista de Estudos da Contemporaneidade, 4(6), 69-84. https://doi.org/10.34024/exilium.v4i6.15225

LLIBRES