“Hispano-Lusophone” Community Media: Identity, Cultural Politics and Difference, nou eBook de la col·lecció InCom-UAB Publicacions

Ana Stela de Almeida Cunha, Miguel de Barros i Rosana Martins han estat els responsables de l’edició d’aquesta obra col·lectiva, que ha comptat amb la participació d’un total de 24 autors. El llibre és el volum número 17 de la col·lecció InCom-UAB Publicacions, que dirigeix l’investigador de l’InCom-UAB José Luis Terrón

Bellaterra, 25–01–2019. El llibre “Hispano-Lusophone” Community Media: Identity, Cultural Politics and Difference, editat pels investigadors Ana Stela de Almeida Cunha, Miguel de Barros i Rosana Martins, és una obra col·lectiva que es proposa aprofundir en els mitjans comunitaris hispanolusòfons i com interfereixen en la identitat, la política cultural i la diferència.

L’obra està estructurada en dues parts. Mentre que la primera part se centra en les cultures “hispanòfones” i activisme en mitjans comunitaris (amb l’aportació de casos concrets de Cuba i Angola, Veneçuela, Colòmbia i Xile), la segona part se centra en les cultures “lusòfones” i comunitats de mitjans socials (a Moçambic, Portugal, Angola, Guinea Equatorial i Guinea Bissau).

Tal com escriuen els editors en la introducció, “en els últims anys, el tema de la identitat ha estat objecte d’una anàlisi intensiva en diferents camps i disciplines. De fet, en una era de canvis socials i tecnològics accelerats sota el fenomen de la globalització, amb la ràpida internacionalització i expansió dels centres urbans a tot el mon, això no sorprèn. (…) En aquest context, som testimonis de l'adveniment d'un nou tema, la identitat ja no és fixa, així com el desenvolupament de noves formes de desigualtat, ja que tot convergeix per modificar el panorama social i polític contemporani”.

Accés a l’eBook:

ALMEIDA CUNHA, Ana Stela de; BARROS, Miguel de; MARTINS, Rosana, eds. (2018): “Hispano-Lusophone” Community Media: Identity, Cultural Politics and Difference [En línia]. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), col·lecció InCom-UAB Publicacions, núm. 17. ISBN 978-84-948252-1-7

Per a més informació:

Col·lecció InCom-UAB Publicacions

“Hispano-Lusophone” Community Media: Identity, Cultural Politics and Difference, nuevo eBook de la colección InCom-UAB Publicacions

Ana Stela de Almeida Cunha, Miguel de Barros y Rosana Martins han sido los responsables de la edición de esta obra colectiva, que ha contado con la participación de un total de 24 autores. El libro es el volúmen número 17 de la colección InCom-UAB Publicacions, que dirigí el investigador del InCom-UAB José Luis Terrón

Bellaterra, 25–01–2019. El libro “Hispano-Lusophone” Community Media: Identity, Cultural Politics and Difference, editado por los investigadores Ana Stela de Almeida Cunha, Miguel de Barros y Rosana Martins, es una obra colectiva que se propone profundizar en los medios comunitarios hispano-lusófonos y cómo interfieren en la identidad, la política cultural y la diferencia.

La obra está estructurada en dos partes. Mientras que la primera parte se centra en las cultures “hispanófonas” y activismo en medios comunitarios (con la aportación de casos concretos de Cuba y Angola, Venezuela, Colombia i Chile), la segunda parte se centra en las culturas “lusófonas” y comunidades de medios sociales (en Mozambique, Portugal, Angola, Guinea Ecuatorial y Guinea Bissau).

Tal como escriben los editores en la introducción, “en los últimos años, el tema de la identidad ha sido objeto de un análisis intensivo en diferentes campos y disciplines. De hecho, en una era de cambios sociales y tecnológicos acelerados bajo el fenómeno de la globalización, con la rápida internacionalización y expansión de los centros urbanos en todo el mundo, esto no sorprende. (…) En este contexto, somos testimonios del advenimiento de un nuevo tema, la identidad ya no es fija, así como el desarrollo de nuevas formas de desigualdad, ya que todo converge para modificar el panorama social y político contemporáneo”.

Acceso a eBook:

ALMEIDA CUNHA, Ana Stela de; BARROS, Miguel de; MARTINS, Rosana, eds. (2018): “Hispano-Lusophone” Community Media: Identity, Cultural Politics and Difference [En línia]. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), colección InCom-UAB Publicacions, núm. 17. ISBN 978-84-948252-1-7

Para más información:

Colección InCom-UAB Publicacions