Inaugurat el Workshop interdisciplinar sobre comunidades indígenas: apuntes metodológicos, finançat per la Fundació Autònoma Solidària

Aquest workshop es l'última activitat de l'InCom-UAB dins del projecte subvencionat per la FAS-UAB "Apropant-nos a les realitats socioculturals, lluites i resistències de les comunitats indígenes d'Amèrica Llatina" i compta amb el suport de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB)

Bellaterra, 15‒09‒2016. El grup de recerca reconegut Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura de l’InCom-UAB (2014/SGR-01594), coordinat per Amparo Huertas Bailén, ha inaugurat aquest matí el Workshop interdisciplinar sobre comunidades indígenas: apuntes metodológicos. L’activitat forma part del projecte “Apropant-nos a les realitats socioculturals, lluites i resistències de les comunitats indígenes d'Amèrica Llatina”, finançat per la Fundació Autònoma Solidària (UAB), i compta amb el suport de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB).

Aquest esdeveniment científic internacional se celebra avui (matí i tarda) i demà (matí) a la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de la Comunicació (Universitat Autònoma de Barcelona), amb l’objectiu d’esdevenir un espai de reflexió i debat sobre les comunitats indígenes, especialment a l’Amèrica Llatina, des d’una aproximació metodològica interdisciplinària.

En l’acte d’inauguració, la directora de l’InCom-UAB Amparo Huertas Bailén ha incidit en les dificultats que es presenten quan un equip investigador aliè es posa en contacte amb membres de pobles originaris. El procés de negociació no és gens fàcil i els treballs empírics acaben sent una experiència de vida en tots els sentits, carregada de dificultats, però també de moments molt emotius.

Aquest workshop és un homenatge al professor José Carlos Sendín Gutiérrez, de la Universidad Rey Juan Carlos, mort el juliol passat. Havia estat un dels impulsors de la iniciativa i membre del consell científic.

Copyright de la fotografia: Marta Civil i Serra (InCom-UAB).

Notícia relacionada

28‒07‒2016. L’InCom-UAB organitza un Workshop para debatre sobre l’estudi de les comunitats indígenas, a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB)

Inaugurado el Workshop interdisciplinar sobre comunidades indígenas: apuntes metodológicos, financiado por la Fundació Autònoma Solidària

Este workshop es la última actividad del InCom-UAB dentro del proyecto subvencionado por la FAS-UAB "Apropant-nos a les realitats socioculturals, lluites i resistències de les comunitats indígenes d'Amèrica Llatina" y cuenta con el apoyo de la Cátedra Unesco de Comunicación (InCom-UAB)

Bellaterra, 15‒09‒2016. El grupo de investigación reconocido Grupo Internacional de Estudios sobre Comunicación y Cultura del InCom-UAB (2014/SGR-01594), coordinado por Amparo Huertas Bailén, ha inaugurado esta mañana el Workshop interdisciplinar sobre comunidades indígenas: apuntes metodológicos. La actividad forma parte del proyecto “Apropant-nos a les realitats socioculturals, lluites i resistències de les comunitats indígenes d'Amèrica Llatina” [“Acercándonos a las realidades socio-culturales, luchas y resistencias de las comunidades indígenas de América Latina”], financiado por la Fundació Autònoma Solidària (UAB), y cuenta con el apoyo de la Cátedra Unesco de Comunicación (InCom-UAB).

Este evento científico internacional se celebra hoy (mañana y tarde) y mañana (por la mañana) en la Sala de Juntas de la Facultad de Ciencias de la Comunicación (Universitat Autònoma de Barcelona), con el objetivo de convertirse en un espacio de reflexión y debate sobre las comunidades indígenas, especialmente en América Latina, desde una aproximación metodológica interdisciplinar.

En el acto de inauguración, la directora del InCom-UAB Amparo Huertas Bailén ha incidido en las dificultades que se presentan cuando un equipo investigador ajeno se pone en contacto con miembros de pueblos originarios. El proceso de negociación no es nada fácil y los trabajos empíricos terminan siendo una experiencia de vida en todos los sentidos, cargada de dificultades, pero también de momentos muy emotivos.

Este workshop es un homenaje al profesor José Carlos Sendín Gutiérrez, de la Universidad Rey Juan Carlos, fallecido el pasado mes de julio. Había sido uno de los impulsores de la iniciativa y miembro del consejo científico.

Copyright de la fotografía: Marta Civil i Serra (InCom-UAB.

Noticia relacionada

28‒07‒2016. El InCom-UAB organiza un Workshop para debatir sobre el estudio de las comunidades indígenas, en la Facultad de Ciencias de la Comunicación (UAB)