Investigadores de l’InCom-UAB i la UPF publiquen un article sobre found footage a Colòmbia a la revista acadèmica New Cinemas: Journal of Contemporary Films

Maria Luna, investigadora de l’InCom-UAB, publica amb Carolina Sourdis, investigadora predoctoral de la UPF, un article que es deriva dels resultats de les seves investigacions prèvies entorn del found footage i el cinema d’arxiu a Colòmbia

Bellaterra, 20–04–2016. La Dra. Maria Luna, investigadora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), i Carolina Sourdis, candidata doctoral del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), publiquen l’article “Colombian Found Footage: The tradition of rupture” al volum 13 (número 1) de New Cinemas: Journal of Contemporary Films. La revista d’Intellect, que es publica des de l’any 2002, dedica aquest número als cinemes invisibles d’Amèrica Llatina.

L’article es nodreix de reflexions teoricopràctiques entorn de la imatge cinematogràfica. Des de les línies de meta-història, muntatge i reciclatge de vídeo com a contrainformació, interroga el found footage i la seva reflexió sobre la imatge d’arxiu.

El número (In)visible cinemas: Reusing archival footage in Latin American cinema, coeditat per les profesores Sarah Barrow (University of Lincoln) i Beatriz Tadeo Fuica (University of Sant Andrews), és un compendi de les reflexions i debats teòrics més actuals sobre l’ús polític de la imatge d’arxiu als cinemes de Xile, Perú, Uruguai, Argentina i Colòmbia.

Per a més informació:

LUNA, Maria; SOURDIS, Carolina (2015): “Colombian found footage. The tradition of rupture”. New Cinemas. Journal of Contemporary Films, vol. 13, núm. 1, pàgs. 51-64.

Investigadoras del InCom-UAB y la UPF publican un artículo sobre found footage en Colombia en la revista académica New Cinemas: Journal of Contemporary Films

Maria Luna, investigadora del InCom-UAB, publica con Carolina Sourdis, investigadora pre-doctoral de la UPF, un artículo que se deriva de los resultados de sus investigaciones previas en torno al found footage y el cine de archivo en Colombia

Bellaterra, 20–04–2016. La Dra. Maria Luna, investigadora del Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), y Carolina Sourdis, candidata doctoral del Departamento de Comunicación de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), publican el artículo “Colombian Found Footage: The tradition of rupture” en el volumen 13 (número 1) de New Cinemas: Journal of Contemporary Films. La revista de Intellect, que se publica desde el año 2002, dedica este número a los cines invisibles de América Latina.

El artículo se nutre de reflexiones teórico prácticas en torno a la imagen cinematográfica. Desde las líneas de meta-historia, montaje y reciclaje de video como contra-información, interroga el found footage y su reflexión sobre la imagen de archivo.

El número (In)visible cinemas: Reusing archival footage in Latin American cinema, coeditado por las profesoras Sarah Barrow (University of Lincoln) y Beatriz Tadeo Fuica (University of Sant Andrews), es un compendio de las más actuales reflexiones y debates teóricos sobre el uso político de la imagen de archivo en los cines de Chile, Perú, Uruguay, Argentina y Colombia.

Para más información: