La semisosis de la noticia, de Felipe Moura de Oliveira, nou llibre de la col·lecció Atlántica (Editorial UOC / InCom-UAB)

L’autor reclama la necessitat de revisar la influència de les xarxes socials i l’entorn digital en el tractament periodístic, a partir d’una anàlisi des de les ciències de la comunicació i la sociologia. L’obra recull part del resultat de la seva tesi doctoral, defensada el 2016

Bellaterra, 13–09–2018. La semiosis de la noticia. Movimientos sociales en red y crisis del periodismo, del doctor Felipe Moura de Oliveira, és la darrera novetat editorial de la col·lecció Atlántica (Editorial UOC / InCom-UAB), que dirigeixen les investigadores doctores de l’InCom-UAB Amparo Huertas Bailén i Denise Cogo.

Amb aquesta obra, l’autor es proposa “fomentar la reflexió sobre la influència de les xarxes socials i l’entorn digital en el tractament periodístic dels moviments socials globals, a partir de l’observació directa del dia a dia de tres redaccions (Folha de S. Paulo, The New York Times i El País)”. Per a l’autor, “quan hi ha en circulació narratives produïdes per les persones que participen directament en aquestes manifestacions i lluites, el periodisme no pot permetre’s perdre la seva funció com a principal productor de sentits”.

Felipe Moura de Oliveira és doctor en Ciències de la Comunicació per la Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos). Professor de Periodisme a la Facultat de Biblioteconomia i Comunicació de la Univesidade Federal de Rio Grande do Sul (Fabico / UFRGS), al Brasil, compagina la seva tasca docent amb la recerca sobre Llenguatge i pràctiques periodístiques.

En el marc de l’acord entre l’InCom-UAB i l’Editorial UOC, aquest és el catorzè títol de la col·lecció Atlántica, d’un total de 33 obres. El primer llibre fou La creación está en el aire: juventudes, política, cultura y comunicación, d’Alexandre Barbalho, publicat el setembre de 2014.

Per a més informació:

Editorial UOC

La semiosis de la noticia, de Felipe Moura de Oliveira, nuevo libro de la colección Atlántica (Editorial UOC / InCom-UAB)

El autor reclama la necesidad de revisar la influencia de las redes sociales y el entorno digital en el tratamiento periodístico, a partir de un análisis desde las ciencias de la comunicación y la sociología. La obra recoge parte del resultado de su tesis doctoral, defendida en 2016

Bellaterra, 13–09–2018. La semiosis de la noticia. Movimientos sociales en red y crisis del periodismo, del doctor Felipe Moura de Oliveira, es la última novedad editorial de la colección Atlántica (Editorial UOC / InCom-UAB), que dirigen las investigadoras doctoras del InCom-UAB Amparo Huertas Bailén y Denise Cogo.

Con esta obra, el autor se propone “fomentar la reflexión sobre la influencia de las redes sociales y el entorno digital en el tratamiento periodístico de los movimientos sociales globales, a partir de la observación directa del día a día de tres redacciones (Folha de S. Paulo, The New York Times i El País)”. Para el autor, “cuando hay en circulación narrativas producidas por las personas que participan directamente en estas manifestaciones y luchas, el periodismo no puede permitirse perder su función como principal productor de sentidos”.

Felipe Moura de Oliveira es doctor en Ciencias de la Comunicación por la Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos). Profesor de Periodismo en la Facultad de Biblioteconomía y Comunicación de la Univesidade Federal de Rio Grande do Sul (Fabico / UFRGS), en Brasil, compagina su tarea docente con la investigación sobre Lenguaje y prácticas periodísticas.

En el marco del acuerdo entre el InCom-UAB y la Editorial UOC, este es el decimocuarto título de la colección Atlántica, de un total de 33 obras. El primer libro fue La creación está en el aire: juventudes, política, cultura y comunicación, de Alexandre Barbalho, publicado en septiembre de 2014.

Para más información:

Editorial UOC