L’InCom-UAB ja té 445 documents en línia al Dipòsit Digital de Documents (DDD-UAB)

El nombre de consultes i descàrregues dels documents que té l’InCom-UAB al repositori de producció acadèmica d’accés obert de l’Autònoma ha augmentat molt condierablement: entre gener i octubre de 2020 s’ha arribat a 46.105 consultes (respecte les 29.733 de 2019) i 38.776 descàrregues (molt per sobre també de les 21.181 de l’any anterior).

Bellaterra, 21-10-2020. L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) segueix augmentant la seva presència al Dipòsit Digital de Documents (DDD-UAB). D’una banda està incorporant part de la seva producció acadèmica històrica i, de l’altra, està rebent un major número de consultes i descàrregues dels 445 documents disponibles en aquest repositori de producció acadèmica de la UAB. En l’edició de febrer de 2020 del Transparent Ranking of Institutional Repositories By Google Scholar, el Dipòsit Digital de Documents (DDD-UAB) ocupa la 50a posició mundial, i la 5a d’Espanya.

Si ens centrem en l’evolució de les xifres de consultes i descàrregues, durant els primers deu mesos de l’any 2020 s’han assolit ja 46.105 consultes (16.372 més que l’any 2019) i un total de 38.776 descàrregues (que suposen 17.595 més respecte l’any anterior). En les primeres posicions trobem llibres de la col·lecció pròpia d’eBooks de l’InCom-UAB Publicacions.

A nivell global, l’obra més descarregada és el llibre editat per Ruth Sofia Contreras Espinosa i José Luis Eguia Experiencias de gamificación en las aulas (Bellaterra: InCom-UAB Publicacions, núm. 15; 2018), que obté un total de 18.864 descàrregues, 13.713 aquest 2020. Si seguim analitzant la llista d’obres més descarregades el 2020 trobem, en segona posició el llibre editat per Miquel de Moragas i Spà, José Luis Terrón i Omar Rincón De los medios a las mediaciones de Jesús Martín Barbero, 30 años después (Bellaterra: InCom-UAB Publicacions, núm. 14; 2017), amb 11.432 descàrregues; i en tercera posició la publicació coordinada per Cynthia Salvador Pech i Marta Rizo Interculturalidad: miradas críticas (Bellaterra: InCom-UAB Publicacions, núm. 9; 2015), amb un total de 2.078 descàrregues. La quarta obra més descargada és la tesi doctoral de Teodoro Galarza Estrategias interactivas en la radio comunitaria: el caso de IRFEYAL, defensada al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB) l’any 2003, sota la direcció de José Luis Terrón, i que ha obtingut 1.977 descàrregues en el que portem d’any.

Per àmbit geogràfic de procedència, destaquen les consultes i descàrregues provinents de Catalunya, Espanya, Mèxic i Colòmbia, seguides, ja a més distància, per les d’Argentina, Xina i Perú.

Per a més informació:

Accés al material de l’InCom-UAB en el DDD