ESPECIAL COVID-19, les aportacions de l’InCom-UAB

El nostre equip està seguint activitats on hi participen especialistes de diverses àrees, fent una selecció de la informació més rellevant en formats diversos (cròniques, dossiers, entrevistes i vídeos). El material està disponible en accés obert i gratuït, a l’OCC InCom-UAB i al Portal de la Comunicació InCom-UAB.

 

Bellaterra, 02-05-2020. A l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), estem seguint les activitats que s’estan duent a terme al voltant de la covid-19 i la comunicació amb l’objectiu de recollir la informació més rellevant, i elaborada, des de diverses disciplines.

El treball resultant es publica en català a l’OCC InCom-UAB (@OCCInCom) i en castellà al Portal de la Comunicació InCom-UAB (@portal_com). A més a més, a ambdós espais digitals, es poden trobar més documents, una selecció de materials diversos d’altres institucions.

 

Llistat del material elaborat per l’InCom-UAB (s’anirà actualitzant):

Marca i cultura, bones aliades (24–05–2020)

Marca y cultura, buenas aliadas (24–05–2020)

En el webinar “El patrocini cultural, un camí de doble retorn”, organitzat per l’Asociación de Marketing de España i Ymás el 19 de maig de 2020, van participar Coté Soler, actor i CEO d’ Ymás; María Lacasa, responsable d’Estratègia i Activació de Marca a Endesa, i l’actor Antonio Resines. L’objectiu era debatre sobre la relació entre marca i cultura a través del patrocini cultural i es va acabar destacant els beneficis recíprocs d’aquesta aliança. Diego Fernández, conseller de l’Associació de Màrqueting d’Espanya, va moderar la trobada online.

 

La relació entre consumidors i marques (22–05–2020)

Crònica del debat en línia “Consumidors i marques: l’efecte coronavirus”, organitzat per ESIC Busines & Marketing School i la consultora Llorente y Cuenca (LLYC), el 12 de maig. Amb la participació de Manuel Balsera, professor de màrqueting estratègic d’ESIC i conseller delegat i vicepresident executiu d’AMC Networks; Luisa García, sòcia i directora general de LLYC per a Espanya i Portugal; Cristina Barbosa, directora general de Marca de Vodafone i presidenta de la Branded Content Marketing Association Spain (BCMA); Lidia Sanz, directora general de l’Asociación Española de Anunciantes (AEA); i David González Natal, soci i director sènior de compromisos amb el consumidor de LLYC.

 

Privacitat digital en pandèmia i falsos dilemes (07-05-2020)

Privacidad digital en pandèmia y falsos dilemas (08-05-2020)

Crònica del debat en línia #EspaiPrivacidad, del 29 d’abril, organitzat per l’Espai Societat Oberta amb la participació de Gemma Galdon (@gemmagaldon), analista de polítiques públiques especialitzada en vigilància, i Borja Adsuara (@adsuara) professor, advocat, i consultor en dret, estratègia i comunicació digital. El moderador va ser el periodista, cineasta i activista social Stéphane M. Grueso (@fanetin).

 

Desconfiar, el millor antídot de la informació falsa (28-04-2020)

Desconfiar, el mejor antídoto de la información falsa (01-05-2020)

El periodista ambiental Arturo Larena i el periodista científic Antonio Calvo Roy van participar al debat “Rumors falsos en la informació ambiental sobre la COVID-19”, en el tercer #DialogosAPIA, organitzat per l’Associació de Periodistes d’Informació Ambiental (APIA).

 

Comunicació de crisi: control i transparència són compatibles (22-04-2020)

Comunicación de crisis: control y transparencia son compatibles (24-04-2020)

Crònica de la sessió virtual El Mirador Indiscret, organitzada pel Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya el 17 d’abril.

 

Amparo Huertas: Mitjans. Tractament i consum de la informació. Informació de diferents experts i expertes de la Universitat Autònoma de Barcelona en relació amb la malaltia COVID-19 originada pel coronavirus SARS-CoV-2 (21-04-2020).

Accés al vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=3vtLy_rWJ2A&feature=youtu.be

 

L’any passat els videojocs gairebé van triplicar la facturació del cinema. Tenint en compte el moment econòmic que estem vivint actualment arran de la pandèmia (Covid-19) es perfila algun canvi?(18-04-2020)

Entrevista a Joan Arnedo, director del Màster Universitari en Disseny i Programació de Videojocs (UOC)

 

Covid-19: Perfilant investigacions necessàries (Amparo Huertas Bailén, 11-04-2020)

Arran de la crisi social, econòmica i política provocada per la pandèmia de la Covid 19, són molts els temes que sorgeixen relacionats amb la comunicació. Tot i que de cara a un estudi acurat i rigorós caldrà esperar un temps, els oferim aquí una llista de 10 qüestions l’estudi de les quals serà necessari. Evidentment, aquest és un material en construcció, però esperem que sigui útil, almenys, com un primer apunt.

 

De quina manera ens pot ajudar la música en aquests dies de confinament a casa com a prevenció de la Covid-19? (01-04-2020).

Entrevista a Jordi A. Jauset, expert en música i neurociencia.

 

Cómo comunicar en tiempos de Pandemia (Sandra V. Miguez, 28-03-2020)

 

Covid-19: Informació o infoxicació? (24-03-2020)

El Col·legi de Periodistes de Catalunya, el passat 3 de març, va fer un exercici d’autocrítica sobre la cobertura informativa del coronavirus, en el debat “El virus de la por”.

 

Font fotografia : www.uab.cat.