L’InCom-UAB ja té registrats 199 documents al Dipòsit Digital de Documents de la UAB

Un dels reptes dels últims anys de l’InCom-UAB ha estat augmentar la visibilitat, l’accés i la utilització dels resultats dels seus projectes d’investigació. L’actual directora, Amparo Huertas Bailén, ha seguit així l’estratègia iniciada per José Luis Terrón, director anterior (2009–2016)

Bellaterra, 11–05–2017. L’InCom-UAB té registrats 199 documents al Dipòsit Digital de Documents de la UAB (ddd.uab.cat). Una revisió completa dóna compta de la llarga trajectòria d’aquest centre de recerca. Els usuaris poden accedir a publicacions que ja tenen prop de 40 anys, com l’article “Les revistes especialitzades de comunicació: una perspectiva per a situar Anàlisi” escrit per Miquel de Moragas i Spà (1980) i publicat al primer número de la revista Anàlisi: quaderns de comunicació i cultura. Però, alhora, també pot trobar totes les novetats del seu propi projecte editorial, la col·lecció InCom-UAB Publicacions, dirigida per José Luis Terrón. Per exemple, l’últim títol editat és Relatos culturales de la crisis: comunicación y crítica política (Rodrigo Browne Sartori, Carlos Valle Rojas i Víctor Silva Echeto, 2016).

El material dipositat per l’InCom-UAB ha rebut prop de 9.000 consultes i s’han fet més de 6.000 descarregues durant l’any 2016. Al primer quadrimestre del 2017, les consultes fetes ja superen les 5.000 i el nombre de descarregues s’aproxima ja a les 4.000. La major part dels usuaris es connecten des d’Espanya, però també són molt nombroses les visites des de Mèxic, Colòmbia, Veneçuela, Perú, Argentina i Equador.

El Dipòsit Digital de Documents de la UAB —més conegut com a DDD— és l’eina a partir de la qual es recopila, gestiona, difon i preserva la producció científica, docent i institucional d’aquesta universitat. A més a més, també recull documents digitals que formen part de les col·leccions de totes les biblioteques de la UAB.

Accés al material de l’InCom-UAB al DDD

El InCom-UAB ya tiene registrados 199 documentos en el Depósito Digital de Documentos de la UAB

Uno de los retos de los últimos años del InCom-UAB ha sido aumentar la visibilidad, el acceso y la utilización de los resultados de sus proyectos de investigación. La actual directora, Amparo Huertas Bailén, ha seguido así la estrategia iniciada por José Luis Terrón, director anterior (2009–2016)

Bellaterra, 11–05–2017. El InCom-UAB tiene registrados 199 documentos en el Depósito Digital de Documentos de la UAB (ddd.uab.cat). Una revisión completa da cuenta de la larga trayectoria de este centro de investigación. Los usuarios pueden acceder a publicaciones que ya tienen cerca de 40 años, como el artículo “Les revistes especialitzades de comunicació: una perspectiva per a situar Anàlisi”, escrito por Miquel de Moragas i Spà (1980) y publicado en el primer número de la revista Anàlisi: quaderns de comunicació i cultura. Pero, al mismo tiempo, también puede encontrar todas las novedades de su propio proyecto editorial, la colección InCom-UAB Publicacions, dirigida por José Luis Terrón. Por ejemplo, el último título editado es Relatos culturales de la crisis: comunicación y crítica política (Rodrigo Browne Sartori, Carlos Valle Rojas y Víctor Silva Echeto, 2016).

El material depositado por el InCom-UAB ha recibido cerca de 9.000 consultas y se han realizado más de 6.000 descargas durante el año 2016. En el primer cuadrimestre de 2017, las consultas realizadas ya superan las 5.000 y el número de descargas se aproxima ya a las 4.000. La mayor parte de los usuarios se conectan desde España, pero también son muy numerosas las visitas desde México, Colombia, Venezuela, Perú, Argentina y Ecuador.

El Depósito Digital de Documentos de la UAB —más conocido como DDD— es la herramienta a partir de la cual se recopila, gestiona, difunde y preserva la producción científica, docente e institucional de esta universidad. Además, también recoge documentos digitales que forman parte de las colecciones de todas las bibliotecas de la UAB.

Acceso al material del InCom-UAB en el DDD