L’InCom-UAB organitza un cinefòrum sobre l'audiovisual com a eina de resistència indígena amb el suport de la Fundació Autònoma Solidària (FAS)

Després de la projecció del documental “Resistencia en la línea negra”, es farà una taula rodona amb experts sobre les realitats de les comunitats indígenes a Amèrica Llatina. La cita és el dia 9 de desembre a la UAB.

Bellaterra, 25–11–2015. L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) organitza un cinefòrum sobre l’audiovisual com a eina de resistència indígena el dimecres 9 de desembre de 2015, a les 12 hores, a la Sala Cinema de la Plaça Cívica del campus UAB, a Bellaterra.

L’acte forma part del projecte "Apropant-nos a les realitats socioculturals, lluites i resistències de les comunitats indígenes d'Amèrica Llatina", dirigit per Amparo Huertas Bailén ―professora del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB) i investigadora de l’InCom-UAB― i amb finançament de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) per al període 2015–2016.

El cinefòrum comptarà amb l’emissió del documental “Resistencia en la línea negra”, del col·lectiu Zhigoneshi, dirigit per Amado Villafaña, Saúl Gil i Silvestre Gil l’any 2011. L’obra explica com autoritats wiwas, koguis i arhuacas decideixen mostrar-se al món a través d’un documental, transgredint les seves normes tradicionals. Els límits sagrats entre mons veïns estan en perill. Un equip de realitzadors indígenes agafa les càmeres per mostrar al món les accions que la seva gent gran està duent a terme per lluitar contra les grans amenaces al seu territori ancestral, mitjançant un viatge revelador i des d'una intimitat ocasionalment divulgativa.

A continuació es donarà pas a la taula rodona, moderada per Amparo Huertas Bailén, i que comptarà amb la participació de María Luna, d’El Perro que Ladra Barcelona (promoció del cinema llatinoamericà); Lina María González, de l’Observatorio ADPI (Por la Autonomía y los Derechos de los Pueblos Indígenas en Colombia); i Rafael Franco Coelho, de la Universidade Federal de Goiás (Brasil).

L’acte és d’accés obert i gratuït a tota la comunitat universitària i al públic en general.

Per a més informació:

Pàgina Facebook

Notícia relacionada:

17–06–2015. L’InCom-UAB posa en marxa un projecte de sensibilització sobre les comunitats indígenes amb el suport de la Fundació Autònoma Solidària (FAS)

El InCom-UAB organiza un cine-fórum sobre el audiovisual como herramienta de resistencia indígena con el apoyo de la Fundació Autònoma Solidària (FAS)

Después de la proyección del documental “Resistencia en la línea negra”, se realizará una mesa redonda con expertos sobre las realidades de las comunidades indígenas en América Latina. La cita es el 9 de diciembre en la UAB.

Bellaterra, 25–11–2015. El Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) organiza un cine-fórum sobre el audiovisual como herramienta de resistencia indígena el miércoles 9 de diciembre de 2015, a las 12 horas, en la Sala Cinema de la Plaza Cívica del campus de la UAB, en Bellaterra.

El acto forma parte del proyecto "Apropant-nos a les realitats socioculturals, lluites i resistències de les comunitats indígenes d'Amèrica Llatina", dirigido por Amparo Huertas Bailén ―profesora del Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad (UAB) e investigadora de l’InCom-UAB― y con financiación de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) para el periodo 2015–2016.

El cine-fórum contará con la emisión del documental “Resistencia en la línea negra”, del colectivo Zhigoneshi, dirigido por Amado Villafaña, Saúl Gil y Silvestre Gil en el año 2011. La obra explica cómo autoridades wiwas, koguis y arhuacas deciden mostrarse al mundo a través de un documental, transgrediendo sus normas tradicionales. Los límites sagrados entre mundos vecinos están en peligro. Un equipo de realizadores indígenas coge las cámaras para mostrar al mundo las acciones que sus mayores están llevando a cabo para luchar contra las grandes amenazas en su territorio ancestral, a través de un viaje revelador y desde una intimidad ocasionalmente divulgativa.

A continuación se dará paso a la mesa redonda, moderada por Amparo Huertas Bailén, y que contará con la participación de María Luna, de El Perro que Ladra Barcelona (promoción del cine latinoamericano); Lina María González, del Observatorio ADPI (Por la Autonomía y los Derechos de los Pueblos Indígenas en Colombia); y Rafael Franco Coelho de la Universidade Federal de Goiás (Brasil).

El acto es de acceso abierto y gratuito a toda la comunidad universitaria y al público en general.

Para más información:

Pagina Facebook

Noticia relacionada:

17–06–2015. El InCom-UAB pone en marcha un proyecto de sensibilización sobre las comunidades indígenas con el apoyo de la Fundació Autònoma Solidària (FAS)