L’InCom-UAB posa en marxa un projecte de sensibilització sobre les comunitats indígenes amb el suport de la Fundació Autònoma Solidària (FAS)

L’objectiu és donar a conèixer, a l’àmbit universitari, les realitats i cosmovisions de les comunitats indígenes que es troben a Amèrica Llatina des d’una perspectiva crítica. La iniciativa ha obtingut 2.600 euros a la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB.

Bellaterra, 17–06–2015. Durant el curs 2015–2016, des de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) s’organitzaran diferents activitats per tal de sensibilitzar la comunitat universitària sobre la vida de les poblacions indígenes a Amèrica Llatina. Aquesta proposta s’inclou al marc del projecte “Apropant-nos a les realitats socioculturals, lluites i resistències de les comunitats indígenes d'Amèrica Llatina”, que ha obtingut 2.600 euros a la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB. Les activitats tenen, així, el suport de la Fundació Autònoma Solidària (FAS), però també hi col·labora Cultura en Viu. Per dur a terme la proposta, s’ha signat un conveni entre l’InCom-UAB i FAS.

En termes generals, l’objectiu és donar a conèixer les realitats i cosmovisions de les comunitats indígenes a Amèrica Llatina des d’una perspectiva crítica. Els temes clau són: desigualtats socials, drets humans, gènere, medi ambient i aportacions a la societat majoritària. Es realitzaran tres tipus d’activitats a la UAB: xerrades adreçades a estudiants de diferents Graus, CineFòrums i un workshop interdisciplinar —previst per al setembre de 2016—, dirigit a persones investigadores.

La responsable del projecte és Amparo Huertas Bailén, coordinadora del grup consolidat de recerca (SGR) vinculat a l’InCom-UAB. L’equip està format per tres membres més de l’InCom-UAB: Rafael Franco Coelho, Yolanda Martínez Suárez i Saleta de Salvador Agra. També hi participen Luis Fernando Morales Morante (UAB, Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual), María Luna (doctora per la UAB) i Ana Lucía Nunes de Sousa (UAB, Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació).

El InCom-UAB pone en marcha un proyecto de sensibilización sobre las comunidades indígenas con el apoyo de la Fundació Autònoma Solidària (FAS)

El objetivo es dar a conocer, en el ámbito universitario, las realidades y cosmovisiones de las comunidades indígenas que se encuentran en América Latina desde una perspectiva crítica. La iniciativa ha obtenido 2.600 euros en la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB.

Bellaterra, 17–06–2015. Durante el curso 2015–2016, desde el Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) se organizarán distintas actividades con el fin de sensibilizar a la comunidad universitaria sobre la vida de las poblaciones indígenas en América Latina. Esta propuesta se incluye en el marco del proyecto “Apropant-nos a les realitats socioculturals, lluites i resistències de les comunitats indígenes d'Amèrica Llatina” [“Acercándonos a las realidades socio-culturales, luchas y resistencias de las comunidades indígenas de América Latina”], que ha obtenido 2.600 euros en la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB. Las actividades tienen, así, el apoyo de la Fundació Autònoma Solidària (FAS), pero también colabora Cultura en Viu. Para llevar a cabo la propuesta, se ha firmado un convenio entre el InCom-UAB y la FAS.

En términos generales, el objetivo es dar a conocer las realidades y cosmovisiones de las comunidades indígenas en América Latina desde una perspectiva crítica. Los temas clave son: desigualdades sociales, derechos humanos, género, medio ambiente y aportaciones a la sociedad mayoritaria. Se realizarán tres tipos de actividades en la UAB: charlas dirigidas a estudiantes de distintos Grados, CineFórums y un workshop interdisciplinar —previsto para septiembre de 2016—, dirigido a personas investigadoras.

La responsable del proyecto es Amparo Huertas Bailén, coordinadora del grupo consolidado de investigación (SGR) vinculado al InCom-UAB. El equipo está formado por tres miembros más del InCom-UAB: Rafael Franco Coelho, Yolanda Martínez Suárez y Saleta de Salvador Agra. También participan: Luis Fernando Morales Morante (UAB, Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual), María Luna (doctora por la UAB) y Ana Lucía Nunes de Sousa (UAB, Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació).