Marta Civil i Serra, ponent de la taula rodona sobre “Nuevas fórmulas de empleabilidad de los jóvenes en el contexto digital”, organitzada per la URJC

Marta Civil i Serra va participar a la jornada en qualitat de membre del projecte d’R+D+i “Empleabilidad y emprendimiento en comunicación en el contexto digital: demandas del mercado de trabajo, oferta formativa universitaria y experiencia laboral de los graduados (EMPLECOM)”, codirigit per Manuel Martínez Nicolás i M. del Carmen García Galera (URJC) i finançat pel Plan Estatal I+D+i (PID2019-106299GB-I00); i també com a membre del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca per la Generalitat de Catalunya (2017 SGR 0760), sota la direcció d’Amparo Huertas Bailén.

Bellaterra / Madrid, 18-11-2020. La investigadora de l’InCom-UAB Marta Civil i Serra fou invitada a participar com a ponent a la taula rodona “Nuevas fórmulas de empleabilidad de los jóvenes en el contexto digital”, activitat que formava part del del programa de les jornades “Menores y jóvenes: oportunidades y vulnerabilidades en los entornos digitales” i “X Jornadas Kids&Com”, que es van celebrar l’11 de novembre passat, en format virtual, a causa de la pandèmia de la covid-19.

La taula rodona es va dur a terme entre les 12h i les 13h i va ser moderada pel professor de la Universidad Rey Juan Carlos (URJC) Manuel Martínez Nicolás. Va compar, a més a més de la participació de Marta Civil i Serra, amb Francisco Javier García del Pozo (LinkedIn) i Fernando Peinado y Miguel (Universidad Complutense de Madrid i també membre del projecte d’R+D+i EMPLECOM).

La intervenció de Marta Civil i Serra, titulada “Fomento de empleo y emprendimiento en el entorno digital: el caso de la Facultad de Ciencias de la Comunicación (Universitat Autònoma de Barcelona)”, es va centrar en explicar com la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) va decidir, el curs 2019-2020, reduir dos grups del Grau de Periodisme i implantar dos graus nous (Comunicació Interactiva, i Comunicació de les Organitzacions), que venien a sumar-se als graus de Comunicació Audiovisual, i de Publicitat i Relacions Públiques. Aquesta nova oferta formativa naixia amb l’objectiu de respondre millor la demanda laboral actual i formar nous perfils professionals. Civil i Serra també va aprofundir en l’anàlisi de les assignatures que fomenten l’ocupació i l’emprenedoria entre els estudiants de la facultat, i les iniciatives UAB Campus Mèdia i COMTEC, pròpies de la facultat; i UAB Emprèn i Alumni UAB, de caràcter més transversal.

Les jornades Menores y jóvenes: Oportunidades y vulnerabilidades en los entornos digitales” i “X Jornadas Kids&Com” han estat finançades del Projecte d’R+D+i “Redes sociales, adolescentes i jóvenes: convergencia de medios y cultura digital” (CSO2016-74980-C2-2-R) i el programa d’activitats de recerca “Nuevos escenarios de vulnerabilidad digital: alfabetización mediática para una sociedad inclusiva” (PROVULDIG-2-CM) (H2019/HUM5775) de la Comunidad de Madrid i el Fons Social Europeu.