Miquel de Moragas i Spà rebrà un dels premis Amics de les Biblioteques UAB (2019)

El reconeixement al fundador i primer director de l’InCom-UAB se celebrarà durant la festa anual AmicsUAB, el dijous 28 de novembre, a les 19 hores, al Recinte Modernista de Sant Pau, a Barcelona. L’entiat AmicsUAB i les Biblioteques de la UAB han decidit concedir aquesta distinció a Moragas i Spà, pel valor del seu fons bibliogràfic i documental, cedit recentment a la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB)

Bellaterra, 13-11-2019. El professor honorari del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB) i fundador i primer director de l’InCom-UAB, Miquel de Moragas i Spà, rebrà un dels premis Amics de les Biblioteques UAB, en el marc de la 17a Festa dels AmicsUAB que se celebrarà el dijous 28 de novembre de 2019, a les 19 hores, al Recinte Modernista de Sant Pau, al carrer de Sant Antoni Maria Claret, 167, de Barcelona. L’acte serà presidit pel president dels AmicsUAB, Francesc Cayuela; el president del Consell Social (UAB), Gabriel Masfurrol; la rectora de la UAB, Margarita Arboix, i serà presentat per la periodista Elisabet Carnicé.

Aquesta distinció vol reconèixer el valor del fons bibliogràfic i documental personal de Miquel de Moragas i Spà, que el catedràtic ha cedit recentment a la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB), i que actualment es troba en catalogació. Cal destacar que Moragas i Spà va ser el creador d’aquesta biblioteca universitària especialitzada en ciències de la comunicació, considerada des de fa anys com a una de les biblioteques de referència d’aquest àmbit científic a Europa.

Durant la festa AmicsUAB també rebran el premi Amics de les Biblioteques UAB, per la contribució amb el seu patrimoni o dedicació, José Manuel Blecua i Martí Olaya. Els premis Amic dels Amics a la trajectòria es concediran a Albert Busquets, Joan Carbonell i Maria Dolors Garcia Ramon. Finalment, el Premi col·lectiu UAB el rebrà l’Institut de Ciències i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB). Durant l’acte es recollirà fons per a les Beques #UABRefugi.

AmicsUAB és una associació que agrupa exestudiants, professors i investigadors i és la més antiga d’aquestes característiques a Catalunya. Creada l’any 1989, entre els seus objectius principals destaca el debat i foment de la transferència de coneixement entre la universitat i la societat.

Per a més informació:

17a Festa AmicsUAB (Invitació i programa)

Miquel de Moragas i Spà recibirá uno de los premios ‘Amics de les Biblioteques UAB’ (2019)

El reconocimiento al fundador y primer director del InCom-UAB se celebrará durante la fiesta anual ‘AmicsUAB’, el jueves 28 de noviembre, a las 19 horas, en el Recinto Modernista de Sant Pau, en Barcelona. La entidad ‘AmicsUAB’ y las Bibliotecas de la UAB ha decidido conceder esta distinción a Moragas i Spà, por el valor de su fondo bibliográfico y documental, cedido recientemente a la Biblioteca de Comunicación y Hemeroteca General (UAB)

Bellaterra, 13-11-2019. El profesor honorario del Departamento de Medios, Comunicación y Cultura (UAB) y fundador y primer director de l’InCom-UAB, Miquel de Moragas i Spà, recibirá uno de los premios ‘Amics de les Biblioteques UAB’, en el marco de la 17ª Fiesta de los ‘Amics UAB’ que se celebrará el jueves 28 de noviembre de 2019, en el Recinto Modernista de Sant Pau, en la calle de Sant Antoni Maria Claret, 167, de Barcelona. El acto será presidido por el presidente de ‘AmicsUAB’, Francesc Cayuela; el presidente del Consejo Social (UAB), Gabriel Masfurrol; la rectora de la UAB, Margarita Arboix, y será presentado por la periodista Elisabet Carnicé.

Esta distinción quiere reconocer el valor del fondo bibliográfico y documental personal de Miquel de Moragas i Spà, que el catedrático ha cedido recientemente a la Biblioteca de Comunicación y Hemeroteca General (UAB), y que actualmente se encuentra en catalogación. Cabe destacar que Moragas i Spà fue el creador de esta biblioteca universitaria especializada en ciencias de la comunicación, considerada desde hace años como una de las bibliotecas de referencia de este ámbito científico en Europa.

Durante la fiesta ‘AmicsUAB’ también recibirán el premio ‘Amics de les Biblioteques UAB’, por su contribución con el patrimonio o dedicación, José Manuel Blecua y Martí Olaya. Los premios ‘Amics dels Amics’ a la trayectoria se concederán a Albert Busquets, Joan Carbonell y Maria Dolors Garcia Ramon. Finalmente, el Premio colectivo UAB lo recibirá el Institut de Ciències i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB). Durante el acto se recogerán fondo para las Becas #UABRefugio.

‘AmicsUAB’ es una asociación que agrupa exestudiantes, profesores e investigadores y es la más antigua de estas características en Cataluña. Creada en el año 1989, entre sus objetivos principales destaca el debate y el fomento de la transferencia de conocimiento entre la universidad y la sociedad.

Para más información:

17ª Fiesta ‘AmicsUAB’ (Invitación y programa)