Miquel de Moragas i Spà serà el padrí de Joaquim Maria Puyal en l’acte d’investidura del periodista com a doctor honoris causa per la UAB

El Consell de Govern de la UAB ha aprovat el nomenament de cinc nous doctors honoris causa en el marc de la celebració del 50è aniversari de la fundació d’aquesta universitat. Es tracta de l'advocada Caddy Adzuba, la microbiòloga i activista Marie-Paule Kieny, l'escultor Jaume Plensa, el periodista Joaquim Maria Puyal i la física teòrica Lisa Randall, que seran investits durant el proper curs acadèmic

Bellaterra, 07-05-2018. El catedràtic emèrit del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), fundador i primer director de l’InCom-UAB, Miquel de Moragas i Spà, serà el padrí de Joaquim Maria Puyal en l’acte d’investidura del periodista com a doctor honoris causa per la Universitat Autònoma de Barcelona.

El Consell de Govern de la UAB va aprovar el 3 de maig de 2018, en el marc de la commemoració del 50è aniversari de la fundació d’aquesta universitat, la concessió d’un total de cinc nous doctors honoris causa. Aquestes distincions responen a cinc eixos temàtics que abasten vessants diferents del coneixement acadèmic i el compromís amb la societat: compromís amb la llengua catalana i la societat (al periodista català Joaquim Maria Puyal), la llibertat d’expressió (a l'advocada congolesa defensora dels drets de les dones Caddy Adzuba), la solidaritat (per a la investigadora i presidenta de Drugs for Neglected Diseases Initiative, fàrmacs per a malalties oblidades, Marie-Paule Kieny), la identitat cultural (a l’escultor català Jaume Plensa), i la divulgació científica (per la investigadora nord-americana Lisa Randall, física teòrica que ha treballat en diverses teories per poder explicar l’origen de l’univers).

En l’àmbit del compromís amb la llengua catalana i la societat, la UAB distingirà Joaquim Maria Puyal per haver estat el primer periodista que va reprendre les retransmissions radiofòniques en català d'un partit de futbol després de la segona república, esdevenint així “un factor de normalització essencial del català”. Puyal és llicenciat en ciències de la informació per la UAB i ha narrat més de dos mil partits de futbol tot creant “un llenguatge propi i una manera d'utilitzar la llengua en aquest gènere”.

Font fotografia: Catalunya Ràdio.

Per a més informació:

Notícia al web de la UAB, 03-05-2018: “La UAB nomena 'honoris causa' Caddy Adzuba, Marie-Paule Kieny, Jaume Plensa, Joaquim Mª Puyal i Lisa Randall” [En línia].

Notícia al web de Catalunya Ràdio, 03-05-2018. “Joaquim Maria Puyal, nomenat “honoris causa” per la UAB” [En línia].

Miquel de Moragas i Spà será el padrino de Joaquim Maria Puyal, en el acto de investidura del periodista como doctor honoris causa por la UAB

El Consejo de Gobierno de la UAB ha aprobado el nombramiento de cinco nuevos doctores honoris causa en el marco de la celebración del 50º aniversario de la fundación de esta universidad. Se trata de la abogada Caddy Adzuba, la microbióloga y activista Marie-Paule Kieny, el escultor Jaume Plensa, el periodista Joaquim Maria Puyal y la física teórica Lisa Randall, que serán investidos durante el próximo curso académico

Bellaterra, 07-05-2018. El catedrático emérito del Departamento de Medios, Comunicación y Cultura (UAB), fundador y primer director del InCom-UAB, Miquel de Moragas i Spà, será el padrino de Joaquim Maria Puyal en el acto de investidura del periodista como doctor honoris causa por la Autònoma de Barcelona.

El Consejo de Gobierno de la UAB aprobó el 3 de mayo de 2018, en el marco de la conmemoración del 50º aniversario de la fundación de esta universidad, la concesión de cinco nuevos doctores honoris causa. Estas distinciones responden a cinco ejes temáticos que abarcan distintas vertientes del conocimiento académico y el compromiso con la sociedad: compromiso con la lengua catalana y la sociedad (al periodista catalán Joaquim Maria Puyal), la libertad de expresión (a la abogada congoleña defensora de los derechos de las mujeres Caddy Adzuba), la solidaridad (para la investigadora y presidenta de Drugs for Neglected Diseases Initiative, fármaco para enfermedades olvidadas, Marie-Paule Kieny), la identidad cultural (al escultor catalán Jaume Plensa), y la divulgación científica (para la investigadora norteamericana Lisa Randall, física teórica que ha trabajado en distintas teorías para poder explicar el origen del universo).

En el ámbito del compromiso con la lengua catalana y la sociedad, la UAB distinguirá a Joaquim Maria Puyal por haber sido el primer periodista que reemprendió las retransmisiones radiofónicas en catalán de un partido de fútbol después de la segunda república, convirtiéndose así en “un factor de normalización esencial del catalán. Puyal es licenciado en ciencias de la información por la UAB y ha narrado más de dos mil partidos de fútbol, creando “un lenguaje propio y una forma de utilizar la lengua en este género”.

Fuente fotografía: Catalunya Ràdio.

Para más información:

Noticia en el web de la UAB (UAB), 03-05-2018. “La UAB nombra 'honoris causa' a Caddy Adzuba, Marie-Paule Kieny, Jaume Plensa, Joaquim Mª Puyal y Lisa Randall” [En línea].

Noticia en el web de Catalunya Ràdio, 03-05-2018. “Joaquim Maria Puyal, nomenat “honoris causa” per la UAB” [En línia].