OCC InCom-UAB - Pàgina 19 de 58 - Observatori de la Comunicació a Catalunya InCom-UAB

El traç de l’audiovisual a Catalunya

Per Redacció OCC InCom-UAB Estem en un món en plena transformació, on les noves tecnologies obren un ventall de reptes i oportunitats per a l’audiovisual. L’auge de les noves plataformes audiovisuals i l’augment de la connectivitat afavoreixen un canvi de paradigma en el sector. Com ha de reaccionar Catalunya en l’adaptació de la política audiovisual en aquest sector? Quin és el futur de l’audiovisual? En la presentació virtual del nou número de la revista Eines 38, “El futur de l’Audiovisual”, editada per la Fundació Josep Irla, Emili Prado, catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona …

Llegir més

BARCELONA. La metròpoli en l’era de la fotografia,1860-2004 (2016)

+ info: La Virreina. Centre de la Imatge BARCELONA. LA METRÒPOLI EN L’ERA DE LA FOTOGRAFIA, 1860-2004 (Diversos autors) Aquest llibre ofereix un recorregut històric per la producció d’una iconografia fotogràfica de l’evolució urbanística de Barcelona i de la seva popularització al llarg de “l’era de la fotografia”, l’etapa compresa entre l’aparició de les tecnologies fotogràfiques múltiples, a la dècada de 1850, i l’expansió massiva de les tecnologies digitals: Internet, la telefonia mòbil i les xarxes socials, en el pas del segle XX al XXI. En termes d’història urbana, aquest període correspon a un cicle que comença amb l’aprovació i …

Llegir més

Mesurar l’eficàcia publicitària a través del mòbil

Per Marta Civil i Serra (OCC InCom-UAB) La necessitat de mesurar el consum de la publicitat a les xarxes socials, especialment a Instagram i Facebook, ha portat a l’agència de màrqueting digital Elogia a desenvolupar una metodologia específica pròpia per avaluar l’eficàcia de la publicitat que veu i recorda el consumidor a les xarxes socials i als diversos mitjans. Elogia ha creat un sistema de panels per mesurar l’eficàcia publicitària de manera integrada als mitjans i a les xarxes socials, que té en compte l’escolta en segon pla de l’usuari, a través del telèfon mòbil. Aquest sistema, que podria semblar …

Llegir més

Bulos científicos: De la tierra plana al coronavirus. Alexandre López-Borrull (2020)

+ info: Oberon El actual uso de las redes sociales y la sobreabundacia de información hace que nos lleguen muchos contenidos que son falsos o engañosos. Hablamos de las fake news a nivel general, pero también en la ciencia hemos visto a lo largo de la historia rumores y teorías que siguen siendo asumidos por parte de la gente aunque la comunidad científica lo haya desmentido. En este libro se repasan algunos de los principales rumores y bulos científicos que más debate han generado. El creacionismo, las vacunas, la tierra plana y la clonación de seres humanos, el famoso corte de digestión, pero también …

Llegir més

Miriam Rivera: Comunicar ciència dibuixant

OCC InCom-UAB entrevista Miriam Rivera, biòloga, il·lustradora, divulgadora científica especialitzada en el format còmic i autora de Biomiics (Biologia en Cómics) Com vas arribar a plantejar-te treballar en aquesta àrea? Des de molt petita, sempre m’ha encantat dibuixar, sobretot manga. De fet, al seu moment, vaig cursar dues modalitats de batxillerat perquè, encara que volia fer el de ciències, no volia renunciar a l’artístic. A l’últim any de carrera de biologia humana, em vaig adonar que durant el grau havia tingut molt poc temps per dibuixar, i no volia que això seguis així. A la vegada, volia seguir amb contacte …

Llegir més

El uso del color en los videojuegos. Emiliano Labrador (2020)

+ info: Héroes de Papel  El color es algo fascinante. Y los videojuegos también. Juntos, consiguen hacernos vivir experiencias memorables que elevan a este medio de entretenimiento a la categoría de arte. Sin embargo, a pesar de que es una de las fuentes de información más poderosas con la que cuenta el ser humano, el color es un gran desconocido. Hoy en día hay procesos físicos y biológicos de sobra conocidos sobre la percepción del color, pero hay otros que aún guardan misterios para la ciencia. Y si la percepción del color es algo tan complejo, su uso no lo …

Llegir més

Parla’m amb estil. Magí Camps (2020)

Cada persona té un estil. A l’hora de fer servir la llengua, també. Magí Camps ens convida a ser conscients de la llengua que utilitzem i per què triem una paraula o una expressió i no unes altres. Si volem ser bons usuaris de la nostra llengua i transmetre amb claredat allò que volem dir, no ho podem fer sense polir el nostre llenguatge, la nostra manera de parlar. Amb frescor i estil, l’autor tracta sobre eufemismes i objectivitat, llenguatge sexista i inclusiu, normativa, bones transgressions i errors greus, argot importat i neologismes, traducció automàtica, domini de la llengua i …

Llegir més

Newsjacking posdigital. El secuestro de noticias en la estrategia de comunicación. Patricia Coll i Josep Lluís Micó (2019)

+ info: Editorial UOC  El libro aborda la práctica del newsjacking como técnica de comunicación innovadora y creativa que parte de la actualidad para crear y difundir contenidos que capten la atención de los usuarios de las redes sociales y los medios de comunicación. En concreto, se describen y analizan los casos de las acciones «Mariano-Carles» de ByHours, «MasterChef» de InfoJobs, y «Másteres» de Holaluz. Desde una perspectiva integrada, estas acciones se plantean con una visión alineada con los objetivos de crecimiento del growth hacking y combinan técnicas de periodismo, publicidad, relaciones públicas y marketing digital.

La maternidad en la ficción contemporánea (2020)

+ info: Peter Lang Edited By Mariona Visa, María Carmen Figuerola and Erica Briones La editorial Peter Lang  ha publicado “La maternidad en la ficción contemporánea”, editado por las profesoras de la Universitat de Lleida Mariona Visa, Erica Briones y  Maria Carme Figuerola. El libro, en el que participan académicas de diferentes universidades, es el resultado de un proyecto de investigación financiado por el Instituto Indest formado por diez investigadores de la Universidad de Lleida, en colaboración con el Centro Dolors Piera y el Col.legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Lleida. Las obras de ficción actúan como un espejo en …

Llegir més

Adrià Guxens: La clau del cinema d’autor és buscar dins teu qui ets

Adrià Guxens, director de cinema, guionista i storyteller. Va néixer el mateix any que Barcelona celebrava els Jocs Olímpics. El primer contacte amb el cinema va ser l’any 2013 quan va estudiar a la Universitat de Califòrnia, però on va trobar el seu camí va ser a l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya), on es va formar de veritat com a cineasta. Adrià Guxens confessa que “estima el cinema, creu que té alguna cosa a dir i està disposat a dir-la”. Amb Preludi, ha guanyat el premi al Millor Curtmetratge Estudiantil al 20 Festival Sant Joan d’Alacant, …

Llegir més

The Local and the Digital in Environmental Communication (2020)

+info: IAMCR  The Local and the Digital in Environmental Communication Edited by Joana Díaz-Pont, Pieter Maeseele, Annika Egan Sjölander, Maitreyee Mishra and Kerrie Foxwell-Norton, 2020  Contents Environmental Communication in the Intertwining of the Local and the Digital – Díaz-Pont, Joana (et al.) Aerial Activism in Old-Growth Rainforest: The Ancient Forest Alliance’s Drone Videography as Spatial Communication – Moscato, Derek Employing Digital Technologies in Environmental Communication Campaigns in China: A Capacity-Building Perspective – Yang, Kenneth C. C. (et al.) The Multiple Airs: Pollution, Competing Digital Information Flows and Mobile App Design in China – Tarantino, Matteo Localizing Environmental Conflicts: Facebook Groups …

Llegir més

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils. Veure avís Legal i politica de cookies