OCC InCom-UAB - Pàgina 19 de 59 - Observatori de la Comunicació a Catalunya InCom-UAB

Pensar el juego. Victor Navarro Remesal (Coord.) (2020)

+ info: Edicions Shangrila Pensar el juego. 25 CAMINOS PARA LOS GAME STUDIES. Victor Navarro Remesal (Coord.) El videojuego es una forma cultural con medio siglo de historia y una gran aceptación entre públicos tan diversos que, muchas veces, son opuestos. Entre sus niveles, sus misterios y sus pruebas de habilidad se refleja nuestro mundo y se articulan ideas, expresiones y debates que luego nos llegan de vuelta a todos. Por ello, someterlo a examen es tan importante para el jugador aficionado como para el académico, para el conocedor veterano como para el crítico curioso. ¿Qué preguntas debemos hacernos para …

Llegir més

El bon vell periodisme: anar, estar, veure, sentir i explicar

Per Redacció OCC InCom-UAB Parar per reflexionar sobre l’ofici del periodisme. Això és el que va passar fa uns dies a Barcelona. De manera distesa i complementant-se molt bé, els dos autors del llibre El viejo periodismo, editat per la Revista 5W, van presentar la seva obra el passat 5 d’octubre al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. Martín Caparrós, periodista i escriptor, i Agus Morales, periodista i director de la Revista 5W, van reivindicar el vell periodisme, és a dir, tornar a les arrels, però sense nostàlgia. A més, també van admetre el fracàs del periodisme en la cobertura …

Llegir més

Manual de desenvolupament d’audiències des de la proximitat. Ferran López (2020)

+ info: Diputació de Barcelona Aquest manual té com a objectiu posar a l’abast de les persones que gestionen els equipaments culturals municipals una metodologia amb un enfocament pràctic, que els permeti desenvolupar una audiència, fer-la créixer en amplitud però també en profunditat. Això vol dir augmentar la quantitat de públic, però també ser-li més útils i rellevants. Establir-hi més relacions i relacions més intenses que siguin profitoses per a ambdúes parts. A partir de la premissa que els gestors culturals municipals gestionen diners públics i presten un servei amb una clara orientació al ciutadà per sobre dels resultats econòmics, …

Llegir més

La fotografia “creativa” a Catalunya (1973-1982)

+ info: Virreina (Centre de la Imatge) LA FOTOGRAFIA «CREATIVA» A CATALUNYA (1973-1982) Diversos autors Llibre de l’exposició que presenta el sorgiment d’una generació de fotògrafs que van reivindicar el reconeixement de la fotografia «creativa» o d’autor com un art autònom dins del sistema institucional i artístic dels anys setanta i principis dels vuitanta. La mostra abraça des de l’obertura de Spectrum, la primera galeria especialitzada en fotografia de l’Estat espanyol, que es va inaugurar a Barcelona el 1973, fins a la celebració de la Primavera Fotogràfica el 1982.

Predicción del alcance de propagación de información e influencia en redes sociales online. Raúl Ortiz-Gaona (2020)

+ info: TDX Las redes sociales online (OSNs) son cada vez más utilizadas por diferentes sectores de la sociedad, y tienen el propósito de informar e influir a la gente. Estos sectores son, entre otros: gobiernos, partidos políticos, organizaciones no gubernamentales, proveedores de bienes y servicios, etc. A ellos les sería muy útil poder pronosticar el alcance de la propagación de la información y de la influencia que transmiten a través de las redes sociales. Actualmente existen muchos modelos matemáticos utilizados en trabajos científicos, que pronostican el alcance de esas propagaciones, muchos de los cuales se basan, a su vez, …

Llegir més

El traç de l’audiovisual a Catalunya

Per Redacció OCC InCom-UAB Estem en un món en plena transformació, on les noves tecnologies obren un ventall de reptes i oportunitats per a l’audiovisual. L’auge de les noves plataformes audiovisuals i l’augment de la connectivitat afavoreixen un canvi de paradigma en el sector. Com ha de reaccionar Catalunya en l’adaptació de la política audiovisual en aquest sector? Quin és el futur de l’audiovisual? En la presentació virtual del nou número de la revista Eines 38, “El futur de l’Audiovisual”, editada per la Fundació Josep Irla, Emili Prado, catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona …

Llegir més

BARCELONA. La metròpoli en l’era de la fotografia,1860-2004 (2016)

+ info: La Virreina. Centre de la Imatge BARCELONA. LA METRÒPOLI EN L’ERA DE LA FOTOGRAFIA, 1860-2004 (Diversos autors) Aquest llibre ofereix un recorregut històric per la producció d’una iconografia fotogràfica de l’evolució urbanística de Barcelona i de la seva popularització al llarg de “l’era de la fotografia”, l’etapa compresa entre l’aparició de les tecnologies fotogràfiques múltiples, a la dècada de 1850, i l’expansió massiva de les tecnologies digitals: Internet, la telefonia mòbil i les xarxes socials, en el pas del segle XX al XXI. En termes d’història urbana, aquest període correspon a un cicle que comença amb l’aprovació i …

Llegir més

Mesurar l’eficàcia publicitària a través del mòbil

Per Marta Civil i Serra (OCC InCom-UAB) La necessitat de mesurar el consum de la publicitat a les xarxes socials, especialment a Instagram i Facebook, ha portat a l’agència de màrqueting digital Elogia a desenvolupar una metodologia específica pròpia per avaluar l’eficàcia de la publicitat que veu i recorda el consumidor a les xarxes socials i als diversos mitjans. Elogia ha creat un sistema de panels per mesurar l’eficàcia publicitària de manera integrada als mitjans i a les xarxes socials, que té en compte l’escolta en segon pla de l’usuari, a través del telèfon mòbil. Aquest sistema, que podria semblar …

Llegir més

Bulos científicos: De la tierra plana al coronavirus. Alexandre López-Borrull (2020)

+ info: Oberon El actual uso de las redes sociales y la sobreabundacia de información hace que nos lleguen muchos contenidos que son falsos o engañosos. Hablamos de las fake news a nivel general, pero también en la ciencia hemos visto a lo largo de la historia rumores y teorías que siguen siendo asumidos por parte de la gente aunque la comunidad científica lo haya desmentido. En este libro se repasan algunos de los principales rumores y bulos científicos que más debate han generado. El creacionismo, las vacunas, la tierra plana y la clonación de seres humanos, el famoso corte de digestión, pero también …

Llegir més

Miriam Rivera: Comunicar ciència dibuixant

OCC InCom-UAB entrevista Miriam Rivera, biòloga, il·lustradora, divulgadora científica especialitzada en el format còmic i autora de Biomiics (Biologia en Cómics) Com vas arribar a plantejar-te treballar en aquesta àrea? Des de molt petita, sempre m’ha encantat dibuixar, sobretot manga. De fet, al seu moment, vaig cursar dues modalitats de batxillerat perquè, encara que volia fer el de ciències, no volia renunciar a l’artístic. A l’últim any de carrera de biologia humana, em vaig adonar que durant el grau havia tingut molt poc temps per dibuixar, i no volia que això seguis així. A la vegada, volia seguir amb contacte …

Llegir més

El uso del color en los videojuegos. Emiliano Labrador (2020)

+ info: Héroes de Papel  El color es algo fascinante. Y los videojuegos también. Juntos, consiguen hacernos vivir experiencias memorables que elevan a este medio de entretenimiento a la categoría de arte. Sin embargo, a pesar de que es una de las fuentes de información más poderosas con la que cuenta el ser humano, el color es un gran desconocido. Hoy en día hay procesos físicos y biológicos de sobra conocidos sobre la percepción del color, pero hay otros que aún guardan misterios para la ciencia. Y si la percepción del color es algo tan complejo, su uso no lo …

Llegir més

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils. Veure avís Legal i politica de cookies