Part de l’equip d’investigació del projecte «Polarización social e interculturalidad: el seguimiento de la actualidad política por parte de la juventud migrante y autóctona desde una mirada interseccional (POINTAP)» (PID2021-125032OB-I00) va participar a ECREA Audience and Reception Section Mid-Year, Conference Navigating Algorithmic Society: Audiences’ tactics to understanding the world, que es va celebrar a Södertörn University (Estocolm), entre el 30 i el 31 d’octubre.
Amparo Huertas, Ana González Neira i Luiz Peres Neto van presentar la ponència “Studying the audience in the age of algorithms”, una reflexió teòrica i metodològica al voltant del repte que implica la lògica algorítmica (recomanacions i interaccions personalitzades) a l’estudi de les audiències.
La presentació es va dividir en 5 eixos temàtics:
- La crisis de les variables sociodemogràfiques a l’estudi de les audiències
- Què investiguem ara? Accions, opinions o percepcions?
- La transició des de les xarxes que “fan comunitat” a les xarxes que viralitzen contingut mainstream
- L’audiència ara descobreix els continguts, ja no es tracta de seleccionar
- Les mètriques entorn els continguts (especialment l’engagement que generen els vídeos) guanyen pes