Amparo Huertas participa al VI Congrés Internacional de l’ICLARS

Amparo Huertas Bailén va participar a l’ICLARS 2022 presentant la ponència “La presencia del diálogo interreligioso en la televisión pública. Estudio del caso catalán”. A la seva intervenció, la directora de l’InCom-UAB i responsable de la Càtedra UNESCO de Comunicació va presentar alguns dels resultats del projecte d’investigació “Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3”. Es tracta d’una investigació realitzada entre 2018–2019, dirigida per Amparo Huertas Bailén  amb finançament de la Direcció General d’Afers Religiosos del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya (2017 RELIG 00003).

El lema de la sisena edició del Congrés Internacional que celebra periòdicament ICLARS (International Consortium for Law and Religion Studies) va ser “Dignitat humana, dret, i diversitat religiosa: dissenyant el futur de societats interculturals”. Gran part del debat va girar sobre com fer compatible la llibertat de religió amb la lluita contra les desigualtats. El Congrés es va desenvolupar a Córdoba (Espanya), entre el 19 i el 21 de setembre de 2022, i LIRCE (Instituto para el Análisis de la Libertad y la Identidad Religiosa, Cultural y Ética) es va encarregar de la seva organització. Aquesta trobada estava programada a l’any 2020, però es va ajornar amb motiu de la Covid-19.

Més informació sobre el treball presentat per Amparo Huertas:

Informe Final: Presència del diàleg interreligiós a la CCMA: diagnosi i elaboració d’indicadors

HUERTAS BAILÉN, Amparo (2020): “Interreligious Dialogue in Public Service Broadcasting. A Case Study in Catalonia (Spain)” [En línea]. Religions 202011 (9), 441. ISSN 2077-1444.