Reunió conjunta de l’equip de treball de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2019-2020

L’equip editorial i els/les autores de l’11a edició d’aquesta obra biennal es van reunir telemàticament el 10 de febrer passat, per treballar sobre els continguts dels capítols i reflexionar sobre els aspectes específics del bienni analitzat. En aquesta edició, les temàtiques de l’apartat de reptes giren majoritàriament al voltant de la pandèmia: comunicació científica, adaptació de la comunicació corporativa i verificació informativa.

Bellaterra, 04-03-2021.Les persones participants en l’elaboració de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2019-2020 han dut a terme una reunió de treball conjunta per acabar de concretar aspectes relacionats amb el contingut de cada capítol. La trobada es va celebrar el passat 10 de febrer al matí, de manera telemàtica seguint les recomanacions de seguretat marcades per la pandèmia de la covid-19. Es preveu que l’obra es pugui presentar a l’octubre del 2021. Caldrà esperar a veure com va evolucionant la pandèmia per decidir si podrà ser un acte presencial o caldrà optar per un acte telemàtic.

El gruix del contingut de l’Informe es divideix en tres parts.La primera part tracta aspectes transversals: les polítiques de comunicació, economia i finançament de la comunicació, l’entorn tecnològic i la recerca a en comunicació. La segona part està dedicada a l’anàlisi de les indústries de la comunicació i la cultura per separat: la premsa, la ràdio, la televisió i les plataformes audiovisuals, el cinema, el llibre, la música i el videojoc. Finalment, la tercera part, dedicada als reptes del bienni, és l’única que varia en la seva totalitat edició rere edició. Pel que fa a l’onzena edició, aquesta s’ha definit tenint en compte -com no podia ser d’una altra manera- la crisi de la covid-19 i inclou anàlisis sobre comunicació científica, verificació informativa i l’adaptació de la comunicació corporativa i la pandèmia.

El projecte conserva el seu caràcter interuniversitari i forma part de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB). A més de l’equip editor, format per Marta Civil i Serra (InCom-UAB) i Bernat López (URV), a l’Informe de la comunicació a Catalunya 2019-2020 hi participen autors i autores de diverses universitats i institucions: Reinald Besalú (UPF), Juan José Caballero (UB), Nereida Carrillo (UAB, UOC), Ruth S. Contreras Espinosa (UVic/UCC), Joan M. Corbella (UPF), Sergi Cortiñas (UPF), Xavier Cubeles (Eurecat; UPF), Mercè Díez (UAB), Isabel Fernández Alonso (UAB), Lluís Gendrau (Grup Enderrock), Amparo Huertas Bailén (InCom-UAB), Daniel Jariod (UB; ESCAC-UB), Marta Montagut (URV), Cinto Niqui (UAB), Xavier Ribes i Guàrdia (UAB), Luis Segarra (guiadelaradio) i Miquel Vidal Villoria (Blackpool digital).

La correcció lingüística anirà a càrrec de l’equip de LlenguaViva (Marta G. Avellaneda, Jordi Martí Fitó i Núria Vila i Ortells), que ja va desenvolupar aquesta tasca en l’Informe anterior. I, com a novetat, a l’equip de producció s’incorpora Mariana Eguaras, que s’encarregarà de la maquetació de la publicació.

L’Informe de la comunicació a Catalunya, que ja arriba a la seva 11a edició, ha comptat amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Naturgy de manera ininterrompuda des de la seva creació l’any 2000. Per a aquesta propera edició ja s’ha confirmat també la renovació de la col·laboració de la Diputació de Barcelona i la subscripció institucional de la Societat Catalana de Comunicació, filial de l’Institut d’Estudis Catalans.

Per a més informació:

Accés a les 10 edicions de l’Informe