Ruth S. Contreras, ponent a la conferència ILRN 2020

La directora de l’OCVE (InCom-UAB /UVic-UCC) i professora de la UVic/UCC va presentar, juntament amb el Dr. Alejandro Blanco-M., una part de les tasques realitzades en el projecte “CO3, Digital Disruptive Technologies to Co-create, Co-produce and Co-manage Open Public Services along with Citizens”, finançat per la Unió Europea

Bellaterra, 23-07-2020. Ruth S. Contreras Espinosa, directora de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona / Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (OCVE InCom-UAB / UVic-UCC) ha estat ponent a la conferència Immersive Learning Research Network 2020 (ILRN2020), celebrada del 21 al 25 de juny. El treball presentat, “A literature review of e-government services with gamification elements”, forma part de les tasques realitzades en el projecte “CO3, Digital Disruptive Technologies to Co-create, Co-produce and Co-manage Open Public Services along with Citizens”, finançat per la Unió Europea.

El treball, desenvolupat juntament amb el Dr. Alejandro Blanco-M., presenta una anàlisi de literatura amb l’objectiu d’esbrinar els diferents enfocaments realitzats en altres projectes i detectar els estudis més rellevants que destaquen les diverses estratègies de gamificació utilitzades per governs en serveis públics. El document no només resumeix la literatura trobada, sinó que a més a més presenta una anàlisi de les tècniques utilitzades pels autors per determinar els elements de la gamificació. Les principals conclusions del treball presenten tres línies de recerca que permeten aplicar coneixements en el camp de la gamificació aplicada als serveis públics. És possible consultar el document a les actes del congrés IRLN2020 (Immersive Learning Research Network. Proceedings of 6th International Conference, iLRN 2020, Online, June 21-25, 2020).

El treball va ser presentat a una comunitat d’experts en el panel “Games and Gamification”, en el qual es van discutir avenços en la investigación i tecnologies en el camp de la Gamificació. La IRLN 2020 es va desenvolupar aquest any de manera virtual, degut a la pandèmia de la covid-19, amb l’ús de realitat virtual i fent ús de la plataforma desenvolupada per l’empresa puntera anomenada Virbela, la qual desenvolupa entorns virtuals.

Accés a les actes del congrés IRLN 2020:

Economou, D., Klippel, A., Dodds, H., Peña-Rios, A., Lee, M. J. W., Beck, D., Pirker, J., Dengel, A., Peres, T. M., & Richter, J., eds. (2020): Immersive Learning Research Network. Proceedings of 6th International Conference, ILRN 2020, Online, June 21-25, 2020 [En línia]. Immersive Learning Research Network. ISBN 978-1-7348995-0-4