Sobre l’Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022

Durant l’últim trimestre del 2023 està prevista la presentació d’una nova edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022. Aquest document, la primera edició del qual va analitzar la situació del sector al 2020, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Naturgy. Aquesta nova edició comptarà de nou amb la correcció lingüística per part de l’equip de Llengua Viva i amb la correctora editorial Mariana Eguaras, encarregada del disseny i maquetació.

L’equip editor està format per Bernat López (Universitat Rovila i Virgili) i, aquest any, s’incorporen dos membres de l’InCom-UAB, Luiz Peres Neto i Celina Navarro Bosch. Peres és membre del Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació i Navarro forma part del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat. Sílvia Porta i Simó fa les tasques de coordinació de tot el procés sota la supervisió de la directora del InCom-UAB, Amparo Huertas. Aquest informe s’inclou dins de la línia de treball “El sistema de comunicació a Catalunya” del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2021/SGR-00179), coordinat per Amparo Huertas. És la peça més important de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (@OCCInComUAB)

Sobre la participació acadèmica i el contingut, aquesta serà l’índex:

Presentació

Amparo Huertas Bailén (directora de l’InCom-UAB)

Introducció

Equip Editor: Bernat López (URV), Luiz Peres Neto (UAB) i Celina Navarro (UAB)

Part 1. Marc general

Les polítiques de comunicació: Ana Isabel Fernández Viso (Grup Daniel Jones, UAB)

Economia i finançament de la comunicació: Pablo Gómez (UNIC, UPF)

Part 2. Mitjans i indústries de la comunicació i la cultura

La premsa: Joan M. Corbella Cordomí (UNIC, UPF)

La ràdio: Cinto Niqui (InCom-UAB), Luis Segarra (guia de la radio)

La televisió i les plataformes audiovisuals: Reinald Besalú (Departament d’Estudis de Comunicació, URV)

El cinema: Juan José Caballero Molina (ESCAC; UB), Daniel Jariod (ESCAC; UB).

El llibre: Xavier Cubeles (Eurecat; UPF)

La música: Lola Costa Gálvez (Universidad de Comillas, Madrid)

El videojoc: Ruth S. Contreras Espinosa (UVic-UCC), Xavier Ribes (GRISS, UAB)

Part 3. Reptes de la comunicació a Catalunya