La directora del InCom-UAB va participar el 16 de novembre passat al Máster Universitario de Investigación de la Comunicación como Agente Histórico-Social de la Universidad de Valladolid (UVa), impartint una sessió amb el títol “Dimensiones del proceso creativo de la investigación en comunicación”. Virginia Martín Jiménez, coordinadora del Máster, fou la responsable de presentar l’activitat, dirigida a l’alumnat del Màster, però a la qual també hi van poder asistir doctorands de l’àrea de la Comunicació de la Universidad de Valladolid.
Bellaterra / Valladolid, 17-11-2020. Amparo Huertas Bailén, després d’una breu introducció sobre com s’està desenvolupant la investigación a Espanya, en la qual també va alertar dels problemas com la fragmentació del coneixement i el seu valor efímer, va desenvolupar un conjunt d’idees i arguments amb la intenció d’oferir eines per propiciar la creativitat en cada una de les fases de tot projecte de recerca. “Investigar implica prendre múltiples decisions que acaben donant forma al projecte, i poques vegades seveix replicar”, diu la directora de l’InCom-UAB.
Per exemple, en realicó amb l’objecte d’estudi, Huertas Bailén va aconsellar tenir cura amb les idees que es donen per assentades sense comprobar-ho prèviament i, seguint les reflexions de Geert Lovink, també va alertar de la necessitat de descobrir temes que romanen com amagats sense cap raó aparent durant molt temps. O, al tractar sobre el marc teòric, destacà el problema que suposa per a l’avançament del coneixmeent, i el seu prestigi, reproduir cites sense consultar les publicacions originals o sense tenir en compte la ideologia dels teòrics i teòriques que posem en diàleg en els nostres textos. Tenir més en compte la transferència social i aprofundir en els projectes de recerca participativa fou una altra de les recomanacions. La sessió, que fou telemática com a conseqüènica de les normes de seguretat a seguir per la pandèmica Covid-19, va durar un total de quatre hores.
Per a més informació:
Máster Universitario de Investigación de la Comunicación como Agente Histórico-Social (Universidad de Valladolid)