Cinto Niqui, Premi Nacional de Comunicació en la categoria de radiodifusió

L’investigador de l’InCom-UAB ha estat distingit, en la categoria de radiodifusió, pel programa 'L’Altra Ràdio' de Ràdio 4, creat fa 40 anys i del qual ell n’és el director des de l’any 1985. L’acte de lliurament dels premis serà el 13 de novembre al Palau de la Generalitat, en una cerimònia presidida pel president de la Generalitat, Quim Torra

Bellaterra / Barcelona, 06-11-2019. La Generalitat de Catalunya ha concedit el Premi Nacional de Comunicació 2019, en la categoria de radiodifusió, al programa L'Altra Ràdio, dirigit i presentat pel periodista Cinto Niqui, professor del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB), des de l’any 1992; investigador del grup consolidat de recerca Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), des del mes d’abril de 2019; i un dels autors i impulsors del “Manifest en favor de la creació d’un Museu de la ràdio a Barcelona”.

El jurat dels premis ha destacat el paper singular que té aquest programa de Ràdio 4, que enguany celebra el 40è aniversari i que s’ha convertit en el magazine amb més anys d’emissió de la radiodifusió catalana, i una trajectòria que supera ja les 2.300 emissions. Per als membres del jurat, aquest programa “continua apostant per la divulgació de les noves tecnologies audiovisuals, la reflexió sobre el seu impacte a la societat i el coneixement de la història de les comunicacions. Cinto Niqui, amb un to divulgatiu i un llenguatge radiofònic senzill, reflexiona setmanalment sobre l’ús i l’impacte en la societat de les TIC, considerades eines de transformació social”.

La Generalitat de Catalunya va crear aquests Premis Nacionals l'any 1999 amb motiu del 75è aniversari del naixement de la primera emissió regular de ràdio a Catalunya. Per a aquesta edició 2019 també ha distingit la sèrie Merlí (categoria televisió), el periodista Ramon Besa i Camprubí (categoria premsa); el diari Crític (categoria mitjans d’arrel digital), Grup Segre (categoria comunicació de proximitat) i Jaume Alemany Gas (categoria publicitat). Paral·lelament, el jurat també ha decidit concedir dues mencions honorífiques: una a Tomàs Alcoverro, per la seva llarga trajectòria com a corresponsal de La Vanguardia a l’Orient Mitjà, i l’altra a la productora Mediapro, pel seu lideratge en el sector audiovisual europeu.

Procedència de la fotografia: www.uab.cat

Per a més informació:

Nota de premsa Generalitat de Catalunya

Web ‘L’Altra Ràdio’ de Ràdio 4

Entrevista de Cinto Niqui a l’OCC InCom-UAB (05-03-2019): “La propera revolució radiofònica serà a l’àrea de la producció de continguts”

Cinto Niqui, Premio Nacional de Comunicación, en la categoría de radiodifusión

El investigador del InCom-UAB ha sido distinguido, en la categoría de radiodifusión, por el programa 'L’Altra Ràdio' de Ràdio 4, creado hace 40 años y del que es director desde el año 1985. El acto de entrega de los premios será el 13 de noviembre en el Palau de la Generalitat, en una ceremonia presidida por el presidente de la Generalitat, Quim Torra

Bellaterra / Barcelona, 06-11-2019. La Generalitat de Catalunya ha concedido el Premio Nacional de Comunicación 2019, en la categoría de radiodifusión, al programa L'Altra Ràdio, dirigido y presentado por el periodista Cinto Niqui, profesor del Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad (UAB), desde el año 1992; investigador del grupo consolidado de investigación Grupo Internacional de Estudios sobre Comunicación y Cultura (InCom-UAB), desde el mes de abril de 2019; y uno de los autores e impulsores del “Manifiesto en favor de la creación de un Museo de la Radio en Barcelona”.

El jurado de los premios ha destacado el papel singular que tiene este programa de Ràdio 4, que este año celebra su 40 aniversario y que se ha convertido en el magazín con más años de emisión de la radiodifusión catalana, y una trayectoria que supera ya las 2.300 emisiones. Para los miembros del jurado, este programa “continúa apostando por la divulgación de las nuevas tecnologías audiovisuales, la reflexión sobre su impacte en la sociedad y el conocimiento de la historia de las comunicaciones. Cinto Niqui, con un tono divulgativo y un lenguaje radiofónico sencillo, reflexiona semanalmente sobre el uso e impacto en la sociedad de las TIC, consideradas herramientas de transformación social”.

La Generalitat de Catalunya creó estos Premios Nacionales en el año 1999, en motivo del 75 aniversario del nacimiento de la primera emisión de radio en Catalunya. Para esta edición 2019 también ha distinguido a la serie Merlí (categoría televisión), al periodista Ramon Besa i Camprubí (categoría prensa); al periódico Crític (categoría medios de raíz digital), Grup Segre (categoría comunicación de proximidad) y Jaume Alemany Gas (categoría publicidad). Paralelamente, el jurado también ha decidido conceder dos menciones honoríficas: una a Tomàs Alcoverro, por su larga trayectoria como corresponsal de La Vanguardia en Oriente Medio, y la otra a la productora Mediapro, por su liderazgo en el sector audiovisual europeo.

Procedencia de la fotografía: www.uab.cat

Para más información:

Nota de prensa Generalitat de Catalunya

Web ‘L’Altra Ràdio’ de Ràdio 4

Entrevista de Cinto Niqui en el OCC InCom-UAB (05-03-2019): “La propera revolució radiofònica serà a l’àrea de la producció de continguts”