Oberta la inscripció al nou màster en Comunicació LGTBI+!

La UAB ha aprovat el Màster en Comunicació LGTBI+, presentat per l’InCom-UAB. Es tracta del primer màster d’aquesta temàtica a Catalunya; i del primer màster que organitza un Centre d’Estudis i de Recerca (CER) de la UAB. És un màster propi (professional i presencial) amb 35 places. La inscripció romandrà oberta fins el 6 de gener de 2021.

Bellaterra, 04-02-2020. El Consell de Govern de la UAB ha aprovat la creació del Màster en Comunicació LGTBI+ el passat 30 de gener, un projecte de màster propi impulsat per l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i dirigit per la Dra. Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB).

El Màster en Comunicació LGTBI+ compta amb un equip docent especialitzat format per 22 persones. Destaca el seu perfil interdisciplinari (periodisme, comunicació audiovisual, publicitat, sociologia, psicologia social, filosofia, educació, ciències del treball, dret, geografia) i la seva implicació activista pels drets d’aquests col·lectius.

Es tracta del primer màster a Catalunya sobre aquesta temàtica. I, en relació amb Espanya, és el primer que tracta sobre la comunicació. Fran Zurian Hernández, col·laborador de l’InCom-UAB i membre de l’equip docent d’aquesta proposta, dirigeix el Màster Oficial Estudios LGTBI+ a la Universidad Complutense de Madrid (UCM).

Característiques generals

Aquest és un màster d’orientació professional. La primera edició està programada pel curs 2020-2021 (inici classes: gener 2021) i s’ofereixen un total de 35 places. La inscripció romandrà oberta fins el 6 de gener de 2021. De modalitat presencial, està previst impartir les classes a espais ubicats a la ciutat de Barcelona.

Els principals objectius d’aquest Màster són:

(a) una aproximació als estudis de gènere LGTBI+ per adquirir les nocions bàsiques de cara a l’elaboració de discursos i narratives;
(b) una revisió de les construccions socioculturals d’aquests col·lectius, fent èmfasi en els moviments socials actuals i la qüestió de la interseccionalitat, per tal de conèixer el seu quotidià més enllà dels estereotips;
(c) una panoràmica actualitzada sobre la difusió de continguts LGTBI+ al marc de la cultura digital i el Big Data;
(d) una completa exposició de les eines periodístiques que existeixen per tractar la temàtica amb rigor periodístic, i
(e) una anàlisi de les pràctiques narratives emergents a tots els àmbits —no només el periodístic—, amb especial dedicació a aquells continguts que sorgeixen des dels propis col·lectius.

Aquest Màster s’adreça especialment a llicenciats i graduats en Ciències de la Comunicació. Però, alhora, també dona resposta a persones amb altres titulacions superiors d’altres disciplines que busquen incorporar un perfil especialitzat en qüestions de gènere i comunicació als seus currículums.

El Màster està format per un total de 60 crèdits del Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits (ECTS), dels quals 6 corresponen a pràctiques externes i 9, al treball final de màster (TFM). Per al desenvolupament de les pràctiques externes ja comptem amb el compromís de col·laboració del Centre LGTBI+ de l’Ajuntament de Barcelona i de Redi (Red Empresarial por la diversidad y la inclusión LGTBI).

Per a més informació:

Màster en Comunicació LGTBI+