Hadriel Theodoro, Denise Cogo i Amparo Huertas Bailén reflexionen sobre la (in)visibilitat comunicativa de la migració LGTBIQ+

La revista ‘Remhu’ publica l’article “Dinámicas de (in)visibilidad en la migración LGTBIQ+: una cuestión comunicacional”, firmat per Hadriel Theodoro, Denise Cogo i Amparo Huertas Bailén. Un treball resultat de la col·laboració entre l’InCom-UAB i l’Escola Superior de Propaganda e Marketing (Brasil).

Bellaterra / Brasília (Brasil), 14-09-2020. La Revista Interdisciplinar da Mobilidade Humana – REMHU dedica la seva última edició (vol. 28, núm. 59) a les persones migrants i refugiades LGTBI. El monogràfic inclou el text “Dinámicas de (in)visibilidad en la migración LGTBIQ+: una cuestión comunicacional”, firmat per Hadriel Theodoro, Denise Cogo i Amparo Huertas Bailén. Hadriel Theodoro va estar recentment realitzant una estada de recerca predoctoral en el nostre centre, tutoritzat per la directora de l’InCom-UAB Amparo Huertas Bailén. Denise Cogo, membre de l’Escola Superior de Propaganda e Marketing i també de l’InCom-UAB, és la directora de la seva tesi doctoral.

El text recull una de les discussions mantingudes al llarg de la seva col·laboració. Tal com s’indica a l’abstract, és un article de caràcter assagístic basat en la revisió bibliográfica de l’articulació dels estudis en comunicació, gènere i migració. L’estudi conclou que les practiques comunicatives que donen visibilitat al col·lectiu se centren únicament en aspectes relacionats amb la precarietat i vulnerabilitat, o bé amb les lluites pel reconeixement i la transformació social.

Accés a l’article complet:

Theodoro, Hadriel; Cogo, Denise; Huertas Bailén, Amparo (2020): “Dinámicas de (in)visibilidad en la migración LGTBIQ+: una cuestión comunicacional” [En línea]. Revista Interdisciplinar da Mobilidade Humana – REMHU, vol. 28, núm. 59, págs. 113-131.