L’InCom-UAB amplia els seus projectes editorials, amb la col·lecció ‘Studies’ (Editorial Héroes de Papel/OCVE InCom-UAB/UVic-UCC)

La directora de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), Ruth S. Contreras Espinosa, ha estat responsable de l’edició de les dues primeres obres que inauguren la col·lecció ‘Studies’

Barcelona / Madrid, 10-09-2020. L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) amplia els seus projectes editorials, amb la presentació de la nova col·lecció ‘Studies’, una iniciativa de l’editorial Héroes de Papel, en col·laboració amb l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVicc-UCC). L’objectiu d’aquesta col·laboració, iniciada l’any 2018, és l’edició de llibres sobre videojocs d’autors i d’autores de l’àmbit hispà. La directora de l’OCVE InCom-UAB/UVic-UCC i professora de la UVicc/UCC, Ruth S. Contreras Espinosa, ha estat la responsable de l’edició d’ambdues obres.

La col·lecció ‘Studies’ s’ha presentat aquesta setmana amb la posada a la venda dels dos primers volums de la col·lecció. D’una banda, el llibre El uso del color en los videojuegos, d’Emiliano Labrador; i, de l’altra, Homo Alien. Videojuego y gamificación para el próximo hacer cognitivo, de Flavio Escribano. Tant Emiliano Labrador (La Salle Eversit, Universitat Ramon Llull) com Flavio Escribano (GECON, Fundación Iberoamericana del Conocimiento) son actualment membres col·laboradors externs de l’OCVE (InCom-UAB/UVic-UCC).

El uso del color en los videojuegos, d’Emiliano Labrador, es proposa “fer un recorregut per tots els aspectes necessaris per entendre què és el color, com s’ha d’usar i com podem examinar si el color d’un videojoc (propi o que volem analitzar) està usat de forma adequada”, segons paraules del seu propi autor.

El segon volum de la col·lecció, Homo Alien. Videojuego y gamificación para el próximo hacer cognitivo, de Flavio Escribano, parteix del fet que “el videojoc i totes les seves ramificacions tecnològiques i filosòfiques han envaït totes les facetes de la vida humana contemporània i seguirà fent-ho fins a modificar les estructures del nostre propi cervell, en el qual potser pot arribar a ser l’inevitable i proper hacking cognitiu humà. Aquest llibre és una introducció a aquesta nova era”.

Per a més informació:

Labrador, Emiliano (2020): El uso del color en los videojuegos. Madrid: Héroes de Papel / Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (InCom-UAB / UVicc-UCC). ISBN: 978-84-120311-2-6.

Escribano, Flavio (2020): Homo Alien. Videojuego y gamificación para el próximo hacer cognitivo. Madrid: Héroes de Papel / Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (InCom-UAB / UVicc-UCC). ISBN: 978-84-120311-1-9.