La investigadora Mila Segarra, guardonada amb un dels VII Premis Pompeu Fabra, per la seva contribució a la projecció social de la llengua catalana

Amb aquest guardó, la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya reconeix i premia les persones, entitats, empreses o organitzacions que contribueixin en la projecció social de la llengua catalana i fomenta l'acció de la societat civil en l'impuls del català en els sectors de regulació privada

Bellaterra, 15-10-2018. El Jurat dels VII Premis Pompeu Fabra (2018), presidit per la consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Laura Borràs, ha decidit distingir la professora titular jubilada de la Universitat Autònoma de Barcelona, investigadora de l’InCom-UAB i membre numerària de l’Institut d’Estudis Catalans, Mila Segarra i Neira, amb un dels guardons de l’edició d’enguany.

Membre del Grup Llengua i Mèdia (UAB) i vinculada a l’InCom-UAB, a través del grup consolidat Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura, la professora Mila Segarra ha obtingut aquest premi ex aequo en la categoria de trajectòria professional, científica o cívica, juntament amb el filòleg, escriptor i professor Jordi Mir i Parache.

Paral·lelament també han estat distingits, en l’edició dels VII premis Pompeu Fabra, l’Associació d’Editors en Llengua Catalana; König, en la categoria socioeconòmica; l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català, en la de comunicació i noves tecnologies; el presentador i cantant Halldór Már, en la categoria d’incorporació a la comunitat lingüística catalana, i el voluntari Ramon Rom Sagristà, en la de voluntariat lingüístic. El Jurat també ha concedit una menció de reconeixement especial a les 214 entitats que formen part actualment del Cens d’entitats de foment de la llengua.

El lliurament dels guardons se celebrarà el dimarts 23 d’octubre, a les 18h, a la Sala Petita del Teatre Nacional de Catalunya, a Barcelona. L’edició d’enguany coincideix amb la celebració del 150è aniversari del naixement de Pompeu Fabra i el centenari de la publicació Gramàtica catalana.

Per a més informació:

Nota de premsa (Generalitat de Catalunya), 04-10-2018

La investigadora Mila Segarra, galardonada con uno de los VII premios Pompeu Fabra, por su contribución a la proyección de la lengua catalana

Con este reconocimiento, la Dirección General de Política Lingüística del Departamento de Cultura de la Generalitat de Catalunya reconoce y premia a las personas, entidades, empresas u organizaciones que contribuyen en la proyección social de la lengua catalana y fomenta la acción de la sociedad civil en el impulso del catalán en los sectores de regulación privada

Bellaterra, 15-10-2018. El Jurado de los VII premios Pompeu Fabra (2018), presidido por la consejera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Laura Borràs, ha decidido distinguir a la profesora titular jubilada de la Universitat Autònoma de Barcelona, investigadora del InCom-UAB y miembro numeraria del Institut d’Estudis Catalans, Mila Segarra i Neira, con uno de los galardones de la edición en este año.

Miembro del Grup Llengua i Mèdia (UAB) y vinculada al InCom-UAB, a través del grupo consolidado Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura, la profesora Mila Segarra ha obtenido este premio ex aequo en la categoría de trayectoria profesional, científica o cívica, junto con el filólogo, escritor y profesor Jordi Mir i Parache.

Paralelamente también han sido distinguido, en la edición de los VII premios Pompeu Fabra, la Associació d’Editors en Llengua Catalana; König, en la categoría socioeconómica; la Associació de Publicacions Periòdiques en Català, en la de comunicación y nuevas tecnologías; el presentador y cantante Halldór Már, en la categoría de incorporación a la comunidad lingüística catalana, y el voluntario Ramon Rom Sagristà, en la de voluntariado lingüístico. El Jurado también ha concedido una mención de reconocimiento especial a las 214 entidades que forman parte actualmente del Cens d’entitats de foment de la llengua.

La entrega de los galardones se celebrará el martes 23 de octubre, a las 18h, en la Sala Petita del Teatre Nacional de Catalunya, en Barcelona. La edición de este año coincide con la celebración del 150º aniversario del nacimiento de Pompeu Fabra y el centenario de la publicación Gramàtica catalana.

Para más información:

Nota de prensa (Generalitat de Catalunya), 04-10-2018