OCC InCom-UAB - Pàgina 50 de 59 - Observatori de la Comunicació a Catalunya InCom-UAB

La revolució dels algoritmes. Nous reptes en les polítiques públiques i l’alfabetització digital

Núria Reguero (InCom-UAB) ressenya el llibre de Martí Petit Bozzo Comunicació, xarxes i algoritmes. Per una política digital pròpia a Catalunya  (Barcelona: Angle Editorial, 2017) L’aplicació dels algoritmes suposa un abans i un després en l’accés a la informació, i això requereix expertesa, debat i polítiques públiques per decidir cap a quin model de societat avançar.  Aquesta és la tesi que planteja el nou  llibre de l’investigador i director de projectes de recerca del Consell Audiovisual de Catalunya, Martí Petit. La comunicació basada en algoritmes i difosa a través d’internet i les comunicacions electròniques mòbils ens condueix a la quarta …

Llegir més

Fent notícies a l’ARA. Integració de redaccions en un procés de nova planta. Andrea Daza (2017)

+ info: Tesis Doctorales en Red L’objectiu general d’aquesta recerca és analitzar el naixement de la redacció integrada del diari català ARA i determinar les seves particularitats des de una dimensió empresarial, professional i tecnològica. S’hi identifiquen les seves característiques, els obstacles que han assolit des de el seu naixement i els canvis que representen per a els periodistes que hi treballen. Plantegem els trets diferencials que sobresurten d’aquest model de ciberdiari amb una redacció integrada a dos: suport web més suport paper, i l’aplicació de les potencialitats que l’hi ofereix internet. Aquest és un estudi de cas amb un …

Llegir més

“(Tot) el que encara no saps sobre les marques”, Pilar Alfonso Escuder (2016)

+ info: Onada Edicions Tot) el que encara no saps sobre les marques és una invitació a pensar el significat de les grans marques en la societat actual. En les seues pàgines trobareu moltes preguntes i algunes possibles respostes. La primera pregunta, la més òbvia i necessària, ha de ser: què és una marca al segle XXI? I és que les marques ja no són el que eren fa només tres o quatre dècades. Us heu adonat que a hores d’ara tot pot ser una marca? Coca-Cola és una marca, però també ho és el FC Barcelona. Apple és una …

Llegir més

Competències digitals professionals: com atendre una audiència impacient i, alhora, controlar la informació

Per Redacció OCC InCom-UAB   El públic està a Internet. El poder de les xarxes socials és innegable i la figura emergent dels influencers (líders d’opinió) s’està consolidant. El 86% de la població internauta és usuària de xarxes socials. La forma de fer negocis, com la publicitat i el màrqueting, ha canviat. Hem d’ajudar a les empreses a entrar a la nova digitalització perquè encara estan a una fase d’evangelització. Totes aquestes afirmacions van sorgir a la taula rodona Hàbitats Digitals: Noves Competències i Professions en el marc de la Diada de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació …

Llegir més

“Com neix COMRàdio. El naixement d´un model nou de xarxa local de ràdio”, Sílvia Cóppulo (2006)

+ info: Angle Editorial La creació de COMRàdio va convulsionar el panorama audiovisual català i tota la situació política i social de Catalunya. La irrupció de la primera xarxa d’emissores locals connectades amb una nova fórmula va trencar l’statu quo comunicacional establert. Aquest llibre sintetitza els primers anys de vida del projecte COMRàdio (1993-1996) a partir de l’anàlisi del seu model, amb les dades més significatives que la defineixen i el testimoni personal i contrastat dels seus promotors. Alhora, es fa ressò de la multiplicitat de factors que van incidir en el fet que la nova emissora constituís un revulsiu …

Llegir més

Design Thinking: cal observar les necessitats dels usuaris en directe

Per Redacció OCC InCom-UAB L’última sessió, al marc del cicle de conferències “El mirador indiscret. La comunicació i el màrqueting del futur sense embuts” del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, ha estat dedicada al Design Thinking. Maria Santolaria, Head of Venture Design en InnoCells, Anna Ripoll, fundadora de Intuitiva, i David Vilella, professional dedicat a la innovació oberta, els living labs i les mSchools, es van reunir el 21 de setembre del 2017 per parlar del tema. La sessió, que es va celebrar al Palau Robert (Barcelona), va estar moderada per Mercedes Piera, vocal de la Junta …

Llegir més

“Colita”, Isabel Steva (Colita) | Textos: Laura Terré (2015)

+ info: Editorial RM Colita, sobrenombre de Isabel Steva (Barcelona, 1940), es uno de los referentes indiscutibles de la fotografía catalana contemporánea. Directa, inteligente, sensible, comprometida, crítica y sin prejuicios, su producción se puede definir, más allá de la estética, por su implicación en el tiempo que le ha tocado vivir. Su obra, alejada del artificio y de toda pretensión artística, no es meramente un documento de la realidad, sino la proyección de sus experiencias y opiniones, y conforma un corpus visual que recoge medio siglo de la historia reciente de España. Este libro-catálogo que publica RM, en colaboración con …

Llegir més

“Josep Maria Forn L’aventura del cinema (Pròleg de Román Gubern)”, Àngel Comas (2012)

+ info: Cossetània Edicions Josep Maria Forn, un dels directors en actiu més veterans del cinema català, és l’autor de pellícules tan emblemàtiques com La piel quemada i Companys, procés a Catalunya. Ha esta el màxim impulsor d’un cinema català diferenciat i independent per recuperar la nostra memòria històrica arran de la caiguda del franquisme. Des de la seva productora, P. C. Teide, dóna l’oportunitat de fer cinema a joves realitzadors i estableix les bases per al seu futur en càrrecs de l’Administració. Productor de la llegendària La ciutat cremada, ha passat a la història la seva aferrissada lluita de …

Llegir més

Guia d’indicacions per preservar els drets fonamentals a Internet (2017)

+ info: Xnet El que està passant a l’Estat espanyol aquests dies en relació amb la situació a Catalunya és una fita importantíssima per a la defensa de les llibertats i drets en l’era digital a tot el món. La reacció del govern central ha mostrat la manifesta necessitat per part de tota la població -no només dels que viuen a Catalunya- de tenir eines per poder garantir els seus drets fonamentals (drets naturals garantits que per si mateixos no depenen de cap govern) de forma autònoma de qualsevol tutela injustificada o arbitrària [1] [2] [3]. Innombrables institucions internacionals com …

Llegir més

“El desafiament català. Un relat internacional de la Transició”, Jaume Guillamet (2014)

+ info: L’avenç Entre la mort de Franco i l’aprovació de la Constitució de 1978, els ulls de la premsa europea i nord-americana van estar posats sobre Espanya. Això els va permetre descobrir una realitat nova: Catalunya i la seva reivindicació de l’autogovern, que havia de tenir un paper fonamental en la Transició a la democràcia. Jaume Guillamet ha comptat amb la col·laboració de Marcel Mauri, Ruth Rodríguez-Martínez, Francesc Salgado i Christopher Tulloch

“Benvolgut, o no”, Àlex Ribes (2016)

+ info: Viena Edicions A casa ens van ensenyar a demanar les coses «sisplau», a l’escola ens feien desitjar «bon dia» tan bon punt entràvem per la porta i a l’institut ens van explicar que el més important era el respecte. Però, tot d’una, quan van aparèixer les xarxes socials, una bona colla va deixar de banda la (bona) educació i va cedir a la temptació d’esbravar-se a còpia d’insults… I com que l’eclosió de les xarxes va coincidir amb el procés, Catalunya i els catalans ens vam convertir en un blanc perfecte. La nostra reacció sol ser ignorar l’insult, …

Llegir més

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils. Veure avís Legal i politica de cookies