OCC InCom-UAB - Pàgina 50 de 59 - Observatori de la Comunicació a Catalunya InCom-UAB

Els usos de les eines 2.0 per a l’activitat científica

Per Redacció OCC InCom-UAB. Els principals usos de les xarxes socials 2.0 per part dels equips científics han canviat la forma d’obtenir informació, difondre la pròpia recerca i teixir relacions amb altres investigadors, a més, fan necessària la creació d’una identitat digital professional. Sobre aquests aspectes es va centrar la conferència “Eines 2.0 per comunicar l’activitat científica”, impartida per Xavier Lasauca i Cisa, responsable de Gestió del Coneixement i Sistemes d’Informació en R+D a la Direcció General de Recerca de la Generalitat de Catalunya. L’acte, celebrat el 25 d’octubre de 2017, va tenir lloc a la Facultat de Ciències de …

Llegir més

Determinants de l’èxit cinematogràfic. Model d’anàlisi de la producció catalana 2008-2014. Ramon Castells (2017)

+ info: Tesis Doctorales en Red Cada divendres les cartelleres cinematogràfiques s’omplen de nous títols que cerquen atraure el màxim nombre d’espectadors al cinema. Poques pel·lícules aconseguiran mantenir-se a la gran pantalla durant algunes setmanes; la majoria seran reemplaçades ràpidament per deixar lloc a les noves produccions, que esperen ser estrenades. Des dels anys vuitanta del segle XX molts autors s’han interessat per determinar a partir d’un model matemàtic quins factors ajuden a aconseguir l’èxit d’una pel·lícula i, d’aquesta manera, mitiguen l’alt risc que suposa el negoci cinematogràfic. Algunes de les preguntes que s’han plantejat aquests autors de forma més …

Llegir més

“Els límits del silenci. La censura del teatre català durant el franquisme”, Francesc Foguet i Sharon G. Feldman (2016)

+ info: Publicacions de l’Abadia de Montserrat La censura franquista s’acarnissà implacablement amb el teatre català. Sense defallir, durant més de quaranta anys, en determinà els límits entre allò permès, un cop passat pel seu sedàs, i allò prohibit, que condemnava al silenci. El present assaig és la primera aproximació genèrica a l’efecte de la censura en el teatre català durant el franquisme. Planteja, d’entrada, un acostament teòric al fenomen censori dins d’un context internacional, especialment en l’àmbit de l’escena europea. Estudia, després, la institucionalització i la pràctica censòries durant la dictadura amb la descripció de l’organigrama administratiu, l’aparat legislatiu …

Llegir més

Premsa Comarcal: el paper resisteix, però el repte ara és trobar-li el punt a l’entorn digital

Per Redacció OCC InCom-UAB   La Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals ha presentat el Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català del 2016 al Real Club Polo de Barcelona el 20 d’octubre del 2017. La Federació agrupa 202 publicacions en format paper (de pagament) i 122 publicacions en format digital. Del primer grup, la majoria són bimestrals/trimestrals (81) i quinzenals/mensuals (58). Francesc Fàbregas, president de la Federació des del mes de febrer del 2017, va ser el primer en intervenir: “som una premsa necessària, som una premsa útil. En cas de desaparèixer, molta …

Llegir més

“La televisión de proximidad en el entorno transmedia”, Miquel Francés i Domènec, Guillermo Orozco Gómez (coordinadores) (2017)

+ info: Editorial Sintesis La actual publicación incide en la representación mediática de la diversidad cultural en un mundo cada vez más globalizado, en el que las televisiones regionales, autonómicas y locales son determinantes en la multidifusión de los contenidos de proximidad dentro del marco de la era digital. La vinculación de sus emisiones a un territorio definido y a una audiencia identificada con su entorno permite la emisión de unos contenidos que la televisión generalista no llega a cubrir. El reconocimiento de los servicios audiovisuales transfronterizos en el nuevo espacio global, no debe disociarse de la comunicación y presencia …

Llegir més

La revolució dels algoritmes. Nous reptes en les polítiques públiques i l’alfabetització digital

Núria Reguero (InCom-UAB) ressenya el llibre de Martí Petit Bozzo Comunicació, xarxes i algoritmes. Per una política digital pròpia a Catalunya  (Barcelona: Angle Editorial, 2017) L’aplicació dels algoritmes suposa un abans i un després en l’accés a la informació, i això requereix expertesa, debat i polítiques públiques per decidir cap a quin model de societat avançar.  Aquesta és la tesi que planteja el nou  llibre de l’investigador i director de projectes de recerca del Consell Audiovisual de Catalunya, Martí Petit. La comunicació basada en algoritmes i difosa a través d’internet i les comunicacions electròniques mòbils ens condueix a la quarta …

Llegir més

Fent notícies a l’ARA. Integració de redaccions en un procés de nova planta. Andrea Daza (2017)

+ info: Tesis Doctorales en Red L’objectiu general d’aquesta recerca és analitzar el naixement de la redacció integrada del diari català ARA i determinar les seves particularitats des de una dimensió empresarial, professional i tecnològica. S’hi identifiquen les seves característiques, els obstacles que han assolit des de el seu naixement i els canvis que representen per a els periodistes que hi treballen. Plantegem els trets diferencials que sobresurten d’aquest model de ciberdiari amb una redacció integrada a dos: suport web més suport paper, i l’aplicació de les potencialitats que l’hi ofereix internet. Aquest és un estudi de cas amb un …

Llegir més

“(Tot) el que encara no saps sobre les marques”, Pilar Alfonso Escuder (2016)

+ info: Onada Edicions Tot) el que encara no saps sobre les marques és una invitació a pensar el significat de les grans marques en la societat actual. En les seues pàgines trobareu moltes preguntes i algunes possibles respostes. La primera pregunta, la més òbvia i necessària, ha de ser: què és una marca al segle XXI? I és que les marques ja no són el que eren fa només tres o quatre dècades. Us heu adonat que a hores d’ara tot pot ser una marca? Coca-Cola és una marca, però també ho és el FC Barcelona. Apple és una …

Llegir més

Competències digitals professionals: com atendre una audiència impacient i, alhora, controlar la informació

Per Redacció OCC InCom-UAB   El públic està a Internet. El poder de les xarxes socials és innegable i la figura emergent dels influencers (líders d’opinió) s’està consolidant. El 86% de la població internauta és usuària de xarxes socials. La forma de fer negocis, com la publicitat i el màrqueting, ha canviat. Hem d’ajudar a les empreses a entrar a la nova digitalització perquè encara estan a una fase d’evangelització. Totes aquestes afirmacions van sorgir a la taula rodona Hàbitats Digitals: Noves Competències i Professions en el marc de la Diada de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació …

Llegir més

“Com neix COMRàdio. El naixement d´un model nou de xarxa local de ràdio”, Sílvia Cóppulo (2006)

+ info: Angle Editorial La creació de COMRàdio va convulsionar el panorama audiovisual català i tota la situació política i social de Catalunya. La irrupció de la primera xarxa d’emissores locals connectades amb una nova fórmula va trencar l’statu quo comunicacional establert. Aquest llibre sintetitza els primers anys de vida del projecte COMRàdio (1993-1996) a partir de l’anàlisi del seu model, amb les dades més significatives que la defineixen i el testimoni personal i contrastat dels seus promotors. Alhora, es fa ressò de la multiplicitat de factors que van incidir en el fet que la nova emissora constituís un revulsiu …

Llegir més

Design Thinking: cal observar les necessitats dels usuaris en directe

Per Redacció OCC InCom-UAB L’última sessió, al marc del cicle de conferències “El mirador indiscret. La comunicació i el màrqueting del futur sense embuts” del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, ha estat dedicada al Design Thinking. Maria Santolaria, Head of Venture Design en InnoCells, Anna Ripoll, fundadora de Intuitiva, i David Vilella, professional dedicat a la innovació oberta, els living labs i les mSchools, es van reunir el 21 de setembre del 2017 per parlar del tema. La sessió, que es va celebrar al Palau Robert (Barcelona), va estar moderada per Mercedes Piera, vocal de la Junta …

Llegir més

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils. Veure avís Legal i politica de cookies