Participació de José Luis Terrón i Lydia Steinbrüggen en el llibre “Comunicación y promoción de la salud en la era digital” (Dykinson, 2021)

Aquesta obra col·lectiva, coordinada pel director del Laboratori de Comunicació y Salut (SCOMLab InCom-UAB) José Luis Terrón, amb Carmen Peñafiel (UPV-EHU), Daniel Catalán (UC3M) i Mar Ramos Rodríguez (Universidad de Nebrija), compta també amb un capítol escrit per la investigadora de l’InCom-UAB Lydia Steinbrüggen, en col·laboració amb el propi José Luis Terrón i Miguel Ángel Mayer (UPF; Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona).

Bellaterra / Madrid, 09-06-2021. La pandèmia de la Covid-19 ha fet evident la importància de promoure la investigació en comunicació i salut per permetre que els ciutadans accedeixin a un coneixament científic contrastat i que s’llunyin de la desinformació. Per poder contribuir a la transferència de coneixement en aquest camp l’editorial Dykinson acaba de publicar el llibre Comunicación y promoción de la salud en la era digital, coordinat pel director del Laboratori de Comunicació i Salut (SCOMLab InCom-UAB) i professor titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB) José Luis Terrón; Carmen Peñafiel (Universidad del País Vasco-EHU) i Daniel Catalán (Universidad Carlos III de Madrid) i Mar Ramos Rodríguez (Universidad de Nebrija de Madrid).

Es tracta d’una obra col·lectiva que compta amb un pròleg del professor titular de periodisme de la Universitat de València i director de la revista Mètode Science Studies Journal, Martí Domínguez, i la participació d’un total de 27 autors i autores.

La participació de l’InCom-UAB, a més de la coordinació de l’obra per part de José Luis Terrón, també destaca pel capítol “Twitter y los Trastornos de Conducta Alimentaria: una revisión bibliográfica en scopus”, escrit per Lydia Steinbrüggen, José Luis Terrón y Miguel Ángel Mayer, que trobem a la tercera part del llibre.

Comunicación y promoción de la salud en la era digital s’estructura en tres parts principals. La primera part, titulada “La comunicació digital per a la millora en l’atenció a l’usuari”, està formada por tres capítols escrits per Jordi Farré Comas (URV) i Anna Sendra Tost (University of Ottawa); Mónica Petracchi (Universidad de Buenos Aires); i Antonio López Villega (Hospital de Poniente, Almería) i Daniel Catalán Matamoros (UC3M).

La segona part, “La comunicació en l’àmbit de la promoció en salut”, compta amb textos d’Aitor Ugarte Iturrizaga i Hernán Díaz Eichenberg (Comunideas); Milagros Ronco (UPV-EHU), Carmen Peñafiel (UPV-EHU) i Lázaro Echegaray (Escuela Universitaria de la Cámara de Comercio de Bilbao); i María Inés Sarmiento Medina, Adriana Ardila-Sierra i Myriam Beatriz Puerto de Amaya (Fundación Universitaria de Ciencias de la Salud, Bogotá), Sandra Lucía Vargas Cruz (Universidad del Bosque, Bogotà), i Claudia Marcela Vásquez Jiménez, Esteban Antonio Quintana González y Vilma Cenit Fandiño Osorio (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales, Bogotà).

Finalment, la tercera i última part, titulada “La cobertura sobre salut en mitjans digitals i tradicionals”, està formada per cinc capítols escrits per Lucía Sapiña i Martí Domínguez (Universitat de València); Carlos Cachán-Alcolea i Antonio Vaquerizo Mariscal /Universidad Nebrija de Madrid) i Juan Pablo Mateos Abarca (Universidad Complutense de Madrid); Andrea Langbecker (Universidad Federal de Bahía) i Daniel Catalán Matamoros (UC3M); Lydia Steinbrügger i José Luis Terrón (InCom-UAB) i Miguel Ángel Mayer (Universitat Pompeu Fabra; Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona); i María Angélica Real Serrano i Antonio Eleazar Serrano López (UC3M).

Aquesta novetat de l’editorial Dykinson ha comptat amb el suport de la Fundación Transparencia y Opinión i es troba disponible en paper i en format digital (e-book).

Per a més informació:

Terrón, José Luis; Peñafiel, Carmen; Catalán, Daniel; Ramos Rodríguez, Mar, coords. (2021): Comunicación y promoción de la salud en la era digital. Madrid: Dykinson. ISBN: 978-84-1377-416-9. ISBN (e-book): 97884-1377-541-8.