Reunió de treball de l’equip de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2017–2018

L’Informe de la comunicació a Catalunya és una obra col·lectiva biennal, creada per l’InCom-UAB l’any 2000, i que ha comptat ininterrompudament amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Naturgy. La propera edició estudiarà el bienni 2017-2018 i suposarà el desè volum, amb una anàlisi global de vint anys d’estudi

Bellaterra / Barcelona, 12-12–2018. L’equip d’editors i autors de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2017–2018 ja ha dut a terme una primera reunió de treball, per avançar en la delimitació entre capítols i analitzar els principals trets característics del bienni. L’equip es va reunir el dimecres 28 de novembre al matí a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya, a Barcelona.

La reunió va comptar amb la participació de la directora de l’InCom-UAB, Amparo Huertas Bailén; l’equip editor format per Marta Civil i Serra (InCom-UAB) i Bernat López (URV); i els autors Mercè Díez (Grup Daniel Jones-UAB), Carme Ferré Pavia (UAB), Carles Llorens Maluquer (GRISS, UAB), Xavier Ribes (GRISS, UAB), Miquel Vidal Villoria (Blackpool Digital), Marta Montagut i Carlota Moragas (URV).

El projecte també compta amb la participació, en qualitat d’autors, d’Isabel Fernández Alonso i Marc Espín (Grup Daniel Jones UAB), Laura Bergés (UdL), Joan M. Corbella (UPF), Reinald Besalú (UPF), Ruth S. Contreras (UVic/UCC), Juan José Caballero i Daniel Jariod (ESCAC, UB); Xavier Cubeles (Eurecat, UPF), Lluís Gendrau (Grup Enderrock), Ruth S. Conteras Espinosa (UVic/UCC); Jordi Duch (URV) i Frederic Guerrero (UPF), i Carmina Crusafon (UAB), que no van poder assistir a la reunió per motius laborals.

L’Informe es proposa oferir una descripció i anàlisi interpretativa de l’evolució dels principals camps que configuren el sector de la comunicació social a Catalunya, els anys 2017 i 2018, a partir d’una presentació i una introducció inicials, tres apartats específics (marc general de la comunicació a Catalunya; els mitjans i les indústries de la comunicació i la cultura; reptes del sistema de la comunicació a Catalunya), i un epíleg final. Es publicarà en paper i en format digital, i es presentarà l’octubre de 2019.

El comitè científic i assessor de l’Informe, que coincideix també amb el de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (InCom-UAB) —on està adscrita l’obra—, està format per Laura Bergés (UdL), Maria Corominas (UAB), Carmina Crusafon (UAB), Carmen Echazarreta (UdG), Bernat López (URV), Miquel de Moragas i Spà (UAB), Miquel Rodrigo (UPF), Joan Manuel Tresserras (UAB) i José Luis Terrón (UAB). Des de l’InCom-UAB se segueix treballant per vetllar perquè el projecte sigui veritablement interuniversitari.

Copyright fotografia: Amparo Huertas Bailén / InCom-UAB.

Per a més informació:

Web Informe de la comunicació a Catalunya

Reunión de trabajo del equipo del Informe de la comunicació a Catalunya 2017–2018

El Informe de la comunicació a Catalunya es una obra colectiva bienal, creada por el InCom-UAB, y que ha contado ininterrumpidamente con el apoyo de la Generalitat de Catalunya y el patrocinio de Naturgy. La próxima edición estudiará el bienio 2017-2018 y supondrá el décimo volumen, con un análisis global de veinte años de estudio

Bellaterra / Barcelona, 12–12–2018. El equipo de editores y autores del Informe de la comunicació a Catalunya 2017–2018 ya ha llevado a cabo una primera reunión de trabajo, para avanzar en la delimitación entre capítulos y analizar los principales elementos característicos del bienio. El equipo se reunió el miércoles 28 de noviembre por al mañana en la sede del Col·legi de Periodistes de Catalunya, en Barcelona.

La reunión conto con la participación de la directora del InCom-UAB, Amparo Huertas Bailén; el equipo editor formado por Marta Civil i Serra (InCom-UAB) y Bernat López (URV); y los autores Mercè Díez (Grup Daniel Jones-UAB), Carme Ferré Pavia (UAB), Carles Llorens Maluquer (GRISS, UAB), Xavier Ribes (GRISS, UAB), Miquel Vidal Villoria (Blackpool Digital), Marta Montagut y Carlota Moragas (URV).

El proyecto también cuenta con la participación , en calidad de autores, de Isabel Fernández Alonso y Marc Espín (Grup Daniel Jones UAB), Laura Bergés (UdL), Joan M. Corbella (UPF), Reinald Besalú (UPF), Ruth S. Contreras (UVic/UCC), Juan José Caballero y Daniel Jariod (ESCAC, UB); Xavier Cubeles (Eurecat, UPF), Lluís Gendrau (Grup Enderrock), Ruth S. Conteras Espinosa (UVic/UCC); Jordi Duch (URV) y Frederic Guerrero (UPF), y Carmina Crusafon (UAB), que no pudieron asistir a la reunión por motivos laborales.

El Informe se propone ofrecer una descripción y un análisis interpretativo de la evolución de los principales campos que configuran el sector de la comunicación social en Cataluña, los años 2017 y 2018, a partir de una presentación y una introducción iniciales, tres apartados específicos (marco general de la comunicación en Cataluña; los medios y las industrias de la comunicación y la cultural; retos del sistema de comunicación en Cataluña), y un epilogo final. Se publicará en papel y en formato digital, y se presentaré en octubre de 2019.

El comité científico y asesor del Informe, que coincide también con el del Observatori de la Comunicació a Catalunya (InCom-UAB) —donde está adscrita la obra—, está formado por Laura Bergés (UdL), Maria Corominas (UAB), Carmina Crusafon (UAB), Carmen Echazarreta (UdG), Bernat López (URV), Miquel de Moragas i Spà (UAB), Miquel Rodrigo (UPF), Joan Manuel Tresserras (UAB) i José Luis Terrón (UAB). Desde el InCom-UAB se sigue trabajando para velar que el proyecto sea verdaderamente interuniversitario.

Copyright fotografía: Amparo Huertas Bailén / InCom-UAB.

Para más información:

Web Informe de la comunicació a Catalunya