Comencem a treballar en la nova edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya

L’InCom-UAB ha renovat el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Naturgy, per a la propera edició d’aquesta obra interuniversitària, que analitzarà el bienni 2019–2020. La presentació del llibre es preveu per al segon semestre de 2021.

Bellaterra, 19-06-2020. Des de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) comencem a treballar ja en la nova edició de l’Informe de la comunicació de Catalunya, corresponent al bienni 2019–2020. Es tracta de l’11a edició d’aquesta publicació biennal, creada per l’InCom-UAB l’any 2000, i que ha comptat amb el suport ininterromput de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Naturgy al llarg d’aquests dues dècades.

La direcció de l’InCom-UAB ha encarregat a la investigadora de l’InCom-UAB Marta Civil i Serra, membre de grup consolidat de recerca Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura de l’InCom-UAB (2017 SGR 760), i al professor titular del Departament d’Estudis de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i també membre de l’InCom-UAB Bernat López l’edició de l’obra. Ambdós investigadors ja havien estat els editors del volum anterior.

L’Informe de la comunicació a Catalunya 2019–2020 preveu mantenir l’estructura de l’informe anterior: la primera part analitzarà temes transversals, la segona se centrarà en la situació dels mitjans i la indústria de la comunicació i la cultura, i la tercera part analitzarà els reptes del bienni. Sobre aquest últim apartat, estem ara decidint els temes a tractar. Amb la intenció de garantir la presència d’àmbits diversos any rere any, a aquesta propera edició es té previst tractar la comunicació corporativa i els seus reptes actuals envers aspectes com la transparència, la sostenibilitat o la diversitat social, però inevitablement la covid-19 segur que hi serà present.

Amb l’equip de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB), estem treballant per tal que totes les edicions d’aquest informe -peça principal de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya i un dels projectes emblemàtics no tan sols de l’InCom-UAB sinó també al marc del nostre SGR- es puguin consultar també al Dipòsit Digital de Documents (DDD-UAB).

Peu de fotografia: Equip de l”Informe 2017–2018′, assistent a la presentació de l’obra, el 17 de desembre de 2019, a Palau Robert, Barcelona.