González Romo publica un article sobre els ‘influencers’ farmacèutics durant la pandèmia, a la revista ‘RECS’

La investigadora de l’InCom-UAB i membre del grup consolidat de recerca Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB) (2017 SGR 760) Zahaira Fabiola González Romo ha escrit, amb Sofia Iriarte Aguirre, un article sobre el contingut de les publicacions realitzades per sis professionals farmacèutics a les xarxes socials, durant la pandèmia, amb l’objectiu de verificar l’evolució dels continguts, i si aquests varien en quant a temàtica, formats i ‘engagement’.

 

Bellaterra, 21-07-2020. “La gestión de la comunicación de los influencers farmacéuticos españoles en Instagram durante la pandemia del COVID-19” és el títol de l’article que la investigadora de l’InCom-UAB i professora de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) Zahaira Fabiola González Romo ha escrit conjuntament amb la també professora de la UIC Sofia Iriarte Aguirre. El text forma part del número especial “La comunicación davant la pandèmia de la COVID-19” de la Revista Española de Comunicación en Salud (RECS), suplement 1, publicat el juliol de 2020.

Les autores es proposen, amb aquesta recerca, analitzar l’evolució de les publicacions realitzades per sis professionals farmacèutics a Instragram (@boticariagarcia, @martamasi5, @farmacia_enfuerecida, @arbosana_farmacia, @sansi_farma, @Medicadoo), entre el 20 de gener de 2020 —coincidint amb la confirmació dels primers casos de la covid a Europa—, i el 31 de març de 2020, tenint en compte l’evolució dels seus continguts, en quant a temàtica, formats i engagement.

Entre els principals resultats de la investigació, Zahaira Fabiola González Romo i Sofia Iriarte Aguirre confirmen que el missatge en format vídeo, encara que no sigui el més utilitzat, “és el que genera més interacció”. Les autores també especifiquen que “en cap cas s’ha pogut identificar si els influencers observats treballen amb contingut patrocinat”. Durant el període objecte d’aquest estudi, les autores també han constatat que “no tots els influecers observats s’han enfocat principalment en generar contingut relacionat amb la COVID-19”.

La Revista Española de Comunicación en Salud (RECS), nascuda el 2012, és una publicació editada conjuntament entre el Departament de Comunicació de la Universidad Carlos III de Madrid (UC3M) i l’Asociación Española de Comunicación Sanitaria (AECS).

 

Accés a l’article complet:

González Romo, Zahaira Fabiola; Iriarte Aguirre, Sofia (2020): “La gestión de la comunicación de los influencers farmacéuticos españoles en Instagram durante la pandemia del COVID-19 [En línia]. Revista Española de Comunicación en Salud (RECS), número especial “La comunicación ante la pandemia del COVID-19” suplemento 1 (juliol de 2020), pàg. 9–30. EISSN: 1989-9882.