Marta Civil i Serra, coautora d’un estudi comparatiu sobre l’ocupació i l’emprenedoria en els graus de comunicació a la UCM, UNAV i UAB

La investigadora de l’InCom-UAB, juntament amb Fernando Peinado y Miguel (UCM), Dolores Rodríguez Barba (UCM) i Mónica Herrero Subías (UNAV), ha presentat els primers resultats de la recerca en curs que estan elaborant en el marc del projecte d’R+D+I “Empleabilidad y emprendimiento en comunicación en el contexto digital: demandas del mercado de trabajo, oferta formativa universitaria y experiencia laboral de los graduados (EMPLECOM) ) (PID2019-106299GB-I00”), dirigit per Manuel Martínez Nicolás y María del Carmen García Galera (URJC).

Bellaterra / Madrid, 02-02-2021. Els investigadors Fernando Peinado y Miguel (Universidad Complutense de Madrid), Dolores Rodríguez Barba (Universidad Complutense de Madrid), Mónica Herrero Subías (Universidad de Navarra) i Marta Civil i Serra (InCom-UAB) desenvolupen un estudi comparatiu sobre quines assignatures poden cursar els alumnes dels graus de comunicació de la Universidad Complutense de Madrid (UCM), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Universidad de Navarra (UNAV), que els ajudin a formar-se per a l’exercici de la professió i, també, aquelles matèries que els capaciten per a impulsar projectes propis d’emprenedoria. A més, la recerca també inclou l’anàlisi de les iniciatives transversals d’ocupació i emprenedoria universitàries que impulsen aquestes tres universitats, pioneres en la implantació dels estudis de periodisme a Espanya, i que properament celebraran els 50 anys de la seva creació.

Els primers resultats d’aquesta recerca en curs de Fernando Peinado y Miguel, Dolores Rodríguez Barba, Mónica Herrero Subías i Marta Civil i Serra s’han fet públics durant la tardor de 2020. D’una banda, amb la presentació en línia de la comunicació “Oferta formativa universitaria en el Grado para la empleabilidad y el emprendimiento de medios digitales”, al I Congreso Internacional Comunicación Especializada en Sociedad de la Información, organitzat per la Universidad Complutense de Madrid, el 25 de novembre de 2020; i, de l’altra, amb la publicació d’aquesta aportació, en format de capítol, al llibre Comunicación especializada: historia y realidad actual, coordinat per Joaquín Sotelo González i Jorge Gallardón Camacho, i publicat per l’editorial McGrawHill.

Fruit d’aquesta investigació en curs també cal destacar la participació de Fernando Peinado y Miguel i Marta Civil i Serra a la taula rodona “Nuevas fórmulas de empleabilidad de los jóvenes en el contexto digital”, organitzada per la Universidad Rey Juan Carlos, l’11 de novembre de 2020, en línia, moderada per Manuel Martínez Nicolás, y que va comptar, també, com a ponent, amb Francisco Javier García del Pozo (LinkedIn).

Referència completa:

Peinado y Miguel, Fernando; Rodríguez Barba, Dolores; Herrera, Mónica; Civil i Serra, Marta (2020): “Oferta formativa universitaria en el Grado para la empleabilidad y el emprendimiento en medios digitales”, a Sotelo González, Joaquín; Gallardón Camacho, Jorge, coords. (2020): Comunicación especializada: historia y realidad actual. Madrid: McGrawHill, pàgs. 221-239. ISBN: 9788448624330.